Internodelbau Dortmund 2013

Startat av Mad Max, 10 april 2013 kl. 20:22:27

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

G-Crawler

Tack så mycket för det, bra info!  <tumb>

Skickade ett mejl till dom och fick svar nyss, den kommer kosta 7200 euro!! Wow, jag förstår att den blir så pass dyr men vill ha begäret är sååå stort!! :)

Jaja, vi får se, den verkar ju då inte släppas förren nästa år så kanske man kan spara ihop sig en, den ser ju fruktansvärt bra ut!!  <drool> <drool>

Och dessutom väldigt bra tryck i hydrauliken, 22-24bar, det är ju typ vad jag kör i grävaren!

Stog det något om vikt på den?

Mad Max

Citat från: G-Crawler skrivet 11 april 2013 kl. 20:50:44
Tack så mycket för det, bra info!  <tumb>

Skickade ett mejl till dom och fick svar nyss, den kommer kosta 7200 euro!! Wow, jag förstår att den blir så pass dyr men vill ha begäret är sååå stort!! :)

Jaja, vi får se, den verkar ju då inte släppas förren nästa år så kanske man kan spara ihop sig en, den ser ju fruktansvärt bra ut!!  <drool> <drool>

Och dessutom väldigt bra tryck i hydrauliken, 22-24bar, det är ju typ vad jag kör i grävaren!

Stog det något om vikt på den?

Ja den var riktigt fin. Detaljerna var otroligt fina. Ingen data om vikt men jag lyfte den lite och den vägde ordentligt. Riktigt trevliga killar i montern när man pratade med dem. Fick provköra 944an :-) Helt såld!! Kommer beställa en ifrån dem i slutet av året.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Eirike93

Vägde den mer än Anders grävmaskin? Haha :D
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Mad Max

Citat från: Eirike93 skrivet 11 april 2013 kl. 21:25:08
Vägde den mer än Anders grävmaskin? Haha :D

Åhh Nej :-) Då skulle jag ljuga :-)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

G-Crawler

Citat från: Mad Max skrivet 11 april 2013 kl. 21:06:10
Ja den var riktigt fin. Detaljerna var otroligt fina. Ingen data om vikt men jag lyfte den lite och den vägde ordentligt. Riktigt trevliga killar i montern när man pratade med dem. Fick provköra 944an :-) Helt såld!! Kommer beställa en ifrån dem i slutet av året.

Ja det kan tänkas, ser ju väldans fin ut på bilderna så kan bara tänka mig i verkligheten! :)

Okej, låter lovande iaf, jag mejlade dom idag och fick svar rätt snabbt, jag frågade om detaljer men han kunde inte säga så mycket just nu, men priser fick jag av han...

480DL = 6600 Euro

250G = 7200 Euro

Det är saftigt med pengar men är sjukt sugen på 250G:n, får se vad ekonomin säger framöver!  [coffe]


Actros861

Ja då var det dags för ny dator,  <drool> <drool>

Får nog ta och planera in en resa dit nästa år :D
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Gunnar

Över 60.000:- för en hjullastare... sanslöst, men det är på förtjänsten man lever <happy>

En hjullastare kan ju inte vara i närheten av en grävmaskin i komplexitet, så det måste vara ett rövarpris om det inte handlar om ren stycktillverkning och man får den RTR. Och så är det nog inte  [coffe]
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Rune Gustafsson

 <tumb>  Tjena MadMax. Tack för jättetrevligt inlägg med bilder. Har kollat THS och hittar ingen Volvo lastare? När Du beskriver 944 som Du gärna vill ha. Är Det Liebherr bandgrävare du menar. I så fall var det några nyheter på denna sedan förra modellen. Tycker Du att ljudvolym från pump var acceptabelt. Var det ljudmodul i grävaren. Håller med Gunnar att priser verkar sticka iväg. Förmodligen efterfrågan på prylarna.  [coffe] Trevligt att läsa inlägg vid min fikapaus. Harebra.

Rune Gustafsson

 [cranky] Ursäkta mig Max. Såg nu på bilden att hjullastaren finns från 2014.

Mad Max

Citat från: Rune Gustafsson skrivet 12 april 2013 kl. 09:53:22
<tumb>  Tjena MadMax. Tack för jättetrevligt inlägg med bilder. Har kollat THS och hittar ingen Volvo lastare? När Du beskriver 944 som Du gärna vill ha. Är Det Liebherr bandgrävare du menar. I så fall var det några nyheter på denna sedan förra modellen. Tycker Du att ljudvolym från pump var acceptabelt. Var det ljudmodul i grävaren. Håller med Gunnar att priser verkar sticka iväg. Förmodligen efterfrågan på prylarna.  [coffe] Trevligt att läsa inlägg vid min fikapaus. Harebra.

Hej Rune. Ja det är Liebherr 944 jag menar. Jag tycker ljudet ifrån pumpen var helt ok. Nu provade jag 944 demolition maskinen och den går på 18 bar. 944 Basic går på 16 bar om jag inte mins helt fel :-) Till skillnad från Premacons maskiner så ingår servon, motorer, fartreglage och belysning till bommen och hytten. De köper sin hydraulik ifrån Damitz.
Efter att ha fått en visning av maskinen så tycker jag det verkar vara rejäla maskiner de tillverkar, gäller även deras Volvo maskiner!
Ljudmodul var inte med i maskinen.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Saibot

Citat från: Gunnar skrivet 12 april 2013 kl. 08:22:42
Över 60.000:- för en hjullastare... sanslöst, men det är på förtjänsten man lever <happy>

En hjullastare kan ju inte vara i närheten av en grävmaskin i komplexitet, så det måste vara ett rövarpris om det inte handlar om ren stycktillverkning och man får den RTR. Och så är det nog inte  [coffe]
Håller helt med dig, är den RTR så är ju 60 nästan acceptabelt - annars är det väl dyrt.
Dock mycket häftiga saker, skulle verkligen vart ner till Dortmund nån gång.  :)