Bilsport performance & Custom motor show 2014

Startat av e21242, 9 april 2013 kl. 20:19:08

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

e21242

Citat från: Olof skrivet  9 april 2013 kl. 22:28:28
Du inser att det finns personer som inte har möjlighet att "bara" ta ledigt?
Sen finns det ju ekonomiska aspekter i det hela, och dom finns där oavsett hur mycket man vill eller inte!

Men ja, jag förstår att du vill veta om det är intressant.
Och är det verkligen det?
Kanske bättre att vi annordnar något på Elmia Lastbil 2014 istället. Iofs kan jag inte lova att jag kan då heller.

Lagen om ledighet säger att en ledighets ansökan som inkommer mer än 4 månader innan ledighet infaller får inte avslås.
Det ekonomiska kan du inte skylla på för du har ett helt år på dig att spara till detta.

Det blir även Elmia Lastbil 2014 kan jag lova för det förs redan samtal med tidningen Trailer om ett deltagande där.

Fler frågor?


Eirike93

Nu lugnar vi oss lite här!

Trådens syfte är;
Är RClastbilar intresserade av att, tillsammans med RCculture, ha en monter på Bilmässan på Elmia, Jönköping?

Huruvida folk kan ta ledigt eller ej är inte väsentligt!

Ha en fortsatt trevlig diskussion!
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

e21242

Citat från: Eirike93 skrivet  9 april 2013 kl. 22:40:34
Nu lugnar vi oss lite här!

Trådens syfte är;
Är RClastbilar intresserade av att, tillsammans med RCculture, ha en monter på Bilmässan på Elmia, Jönköping?

Huruvida folk kan ta ledigt eller ej är inte väsentligt!

Ha en fortsatt trevlig diskussion!

TACK

krankillen

Hej på er! En del har träffat mig andra inte. Jag kan representera rc culture då. Vi är ett gäng på 5 st för närvarande som börjat spåna om möjligheterna och viljan finns för att ro iland ett event som detta. Vi " jag" vill vara ute i god tid. För jag vet att tiden springer iväg fort. Snart är det semester sen augusti och poff så är det vår igen:) jag är beredd att gå all in för detta. Men det krävs mycke mark personal i typ dagar3. Och förberedelser på hur banor ska se ut och om vi ska bygga lite hus till.Ja allt rruntomkring. Jag vill inte att det blir som för mig på aeroseum. Ingen gör något för än dagen innan. Jag som hadde längst att köra fick ta med all rekvisita. För alla tror att det löser sig. Nu säger jag inte att ni är sådana. Så bli inte arga nu. Få se nu... hur många kommer på dagen D!! I runda slängar. 10-12 pers från er. Jag bara spånar nu. Och typ samma för oss. När det var aeroseum så var vi 7 personer varje dag. Och det kändes lite med tanke på att bilar ska rulla och man ska vara trevlig mot besökare och prata om våran hobby. För vi är ju där för att underhålla publiken. En stilastående monter är en tråkig monter, enligt mig. Så det bar lite hur jag tänker kring detta. Som sagt det är bara en intresse koll. Som det sas av någon tidigar.

e21242

Bara 7 bersoner av 190 har svarat på denna undersökning.

Ska vi gå vidare med detta och ansluta oss till evenemanget eller ska vi tacka nej?

Mvh
Håkan

Ellis

Hur många ska vi vara då? Finns det någon "minimum" bemanning? Som JAG skrivit tidigare så har jag ingen möjlighet att svära på att jag kan vara med! Men självklart är jag intresserad och tycker att vi ska vara med!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

MrLinds

Jag personligen har inget intresse för att vara med på den mässan, men vill folk så är det bara att köra på.

e21242

Åter igen det handlar inte om vilka som kan.

Citat från: Eirike93 skrivet  9 april 2013 kl. 22:40:34

Trådens syfte är;
Är RClastbilar intresserade av att, tillsammans med RCculture, ha en monter på Bilmässan på Elmia, Jönköping?

Huruvida folk kan ta ledigt eller ej är inte väsentligt!

Ha en fortsatt trevlig diskussion!

Mullis

Jag håller mig neutral i denna fråga i och med att jag är med er här och även med RcCulture.
När vi var sist där så var vi rätt många i montern, nästan 20 pers den dan jag var där.
Helst 7 säger jag, eftersom några kör och 2-3 informerar. 5 blir för lite, men fler än 7 så kommer det rulla på rätt bra och då är det er jag tänker på.
Är vi uppåt 20 totalt i montern varje dag så kan vi ro detta i hamn...  <tumb>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

swerecon

Citat från: e21242 skrivet 17 april 2013 kl. 00:36:26
Åter igen det handlar inte om vilka som kan.


Det gör det på sätt och vis. Vi kan alla 190 här på sidan säga att vi skall vara med (Rclastbilar.se alltså) sen planeras det för evenemanget och INGEN dyker upp. Varför har vi då haft denna frågestund?

Är väl bara att bestämma att vi skall vara med, och om det nu inte alls är viktigt att någon kan närvara så behöver det ju inte diskuteras ens, har jag fel eller?

För övrigt är det ett konstigt resonemang att det inte handlar om att folk kan komma eller inte  [shock]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

e21242

Citat från: swerecon skrivet 17 april 2013 kl. 14:16:22

Det gör det på sätt och vis. Vi kan alla 190 här på sidan säga att vi skall vara med (Rclastbilar.se alltså) sen planeras det för evenemanget och INGEN dyker upp. Varför har vi då haft denna frågestund?

Är väl bara att bestämma att vi skall vara med, och om det nu inte alls är viktigt att någon kan närvara så behöver det ju inte diskuteras ens, har jag fel eller?

För övrigt är det ett konstigt resonemang att det inte handlar om att folk kan komma eller inte  [shock]

Så här är det.
Planering för detta ska påbörjas snart och då vill de veta om vi är intresserade att vara med och planera detta event.
Om nu inte detta event är intressant för oss att deltaga på så behöver ju inte vi vara med och planera detta eller hur?

Så för att veta om vi ska deltaga i planeringen för detta event så är det väl bra om vi kan bestämma oss för om vi ska vara med eller ej.....

Vad det gäller antal deltagare som ska köra och vara på utställningen får vi ta ställning till sedan.
Några planerar in detta redan nu andra tvär nobbar och en del tvekar på om de kan komma och köra. Det är ju upp till var och en att bestämma hur de vill göra och det tar vi sedan när vi bestämt oss för om vi ska vara med på detta event.

Poppe

Hej folket!

Det hade varit kul om ni hade valt att vara med och få till lite bra underhållning på Elmia 2014 i form av en skaladetaljerad miljö med våra fordon och genom det locka nytt folk till vår underbara hobby. Anledningen till att vi vill säkerställa att ni har folk som vill och kan vara med och rodda detta är för att vi i vår tur har stora förvätningar och krav från Elmias sida om vi ska få tillgång till 150-200m2 i A-hallen till en kostnad av ingenting.
Vi var med 2010 där vi enbart visade rcdrifting på en mindre yta men vi lockade sjukt mycket folk och vårt dåvarande forum fick en våg med nya medlemmar.

Känner ni att ni inte kan lova något så är det inget konstigt med det, det är ju enbart en förfrågan från vår sida och jag vet själv hur svårt det är att planera och få ihop allt tidsmässigt.
Dock bör vi snart avgöra om ni vill hoppa på tåget eller inte, det står andra alternativ som vi gärna går vidare med annars.

Jag hoppas att ni förstår mig och att jag inte är allt för otydlig i det jag försöker framföra. Ni som känner att ni kan stötta ett större event får gärna räcka upp handen.
Är det några frågor så är ni välkomna att kontakta mig på poppe@rcculture.com

Är själv väldigt upptagen just nu med renovering och försäljning av vårt hus inför kommande flytt och är pga det inte så aktiv på forumet just nu.

Ha det bra!

mvh // Poppe
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Tarzzan

Är jag bara hemma kommer  jag o familjen Med vänlig hälsning, Tarzan

vwgoliv

Jag har inte varit så aktiv här inne, men det låter helt klart som en rolig idé att köra på Elmia.

Så jag är på, men har ju noll koll på vad som behövs ordnas.

Tarzzan

 har det tagits något beslut om vi skall köra på elmia i påsk?