Bilsport performance & Custom motor show 2014

Startat av e21242, 9 april 2013 kl. 20:19:08

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

e21242

När: 2014 slutet på mars början april.
Var: Jönköping Elmia
Hur: ?



Hej
Har i dag fått en förfrågan om detta kan vara intressant att deltaga på detta event för oss.
Nu för jag frågan vidare till er.
Vill ha svar omgående om detta är eller kan vara något som vi kan göra.
Om  vi inte vill vara med på detta måste vi tala om det till arrangören rcculture så att de kan ta in någon annan till eventet.

Hej Håkan,


tror du att intresset är så pass dåligt från lastbilsfolket?
Vi har stora planer inför detta event och kommer att arbeta för ro detta i land, folk som enbart blir sugna på att hoppa på någon vecka innan eventet är inte det som vi är ute efter.
Det fungerar helt enkelt inte att planera på det sättet, vilket du säkert förstår.


Du får gärna höra dig för om det finns någon seriöst intresse :)
Vi har redan fått förfrågan från ansvariga på Elmiamässan om ett samarbete med norska rclastbilssidan, vilket gjorde en bra insats i Norge för ett tag sedan, se filmen
RC Lastebil på Oslo Motor Show Del 1



mvh // Poppe



Den 9 april 2013 17:14 skrev Håkan Eriksson <e21242@hotmail.com>:

Hej

Troligen så kommer intresset att vara väldigt litet fram till en eller två veckor innan eventet men man brukar kunna lura ut ett ca på hur många som kan vara intresserade.
Jag kommer att lägga upp en tråd så snart de två stora eventen som vi har är över.

mvh
Håkan

From: Jan Gren
Sent: Monday, April 08, 2013 9:19 PM
To: Håkan Eriksson
Subject: Re: Elmia i Påsk

Hej Håkan,


Hur många tror du skulle vara intresserade av att vara med från er sida?
Vi kommer nog att ha ca 150-200m2 där vi ska bygga upp en trevlig bana för drifting, crawling och gärna också lastbilar.
 
mvh // Poppe

Den 7 april 2013 18:34 skrev Håkan Eriksson <e21242@hotmail.com>:

Hej
Ja. Jag tycker det är intressant då jag är där varje år.

Mvh
Håkan

From: Jan Gren
Sent: Sunday, April 07, 2013 9:14 AM
To: Håkan Eriksson
Subject: Re: Elmia i Påsk

Hej Håkan,

vi har börjat att planera för Elmia 2014.
Är ni sugna på att delta ihop med om vi får till en stora yta för att bygga upp en riktigt underhållande bana för folket?

mvh // Poppe


Mvh
Håkan/e21242

Klistrar denna ett tag så att alla får en möjlighet att se den.

Ellis

Kanske är jag som fattar dåligt nu men.... [cranky] När? Var? Hur?
Är det i Jönköping?
Jag är helt klart intresserad! Måste bara veta när det är. Just för min del så har jag svårt att säga ett definitivt "JA" månader innan, sån är jag  [conf]
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

e21242

Citat från: Ellis skrivet  9 april 2013 kl. 20:32:38
Kanske är jag som fattar dåligt nu men.... [cranky] När? Var? Hur?
Är det i Jönköping?
Jag är helt klart intresserad! Måste bara veta när det är. Just för min del så har jag svårt att säga ett definitivt "JA" månader innan, sån är jag  [conf]

När: 2014 slutet på mars början april.
Var: Jönköping Elmia
Hur: ?

Frågan är om VI eller "NÅGON ANNAN" ska vara med och arrangera detta event.

Jag vill ju att det står RCLASTBILAR som samarbetspartner på detta och inte "någon annan".

Jag har redan nu tagit semester för att åka dit då jag är där varje år på denna mässa (Är ett återkommande event som jag åker på) så för mig är ett deltagande skälv klart.

Ett deltagande på det här kommer att innebära en del arbete för oss.
Vi kommer att få hjälpa till med att bygga/riva monter någon dag innan mässan öppnar/stänger.
Ha folk på plats alla dagarna. (4 dagar)
m.m.



Battolajnen

Skulle vara kul och vara med på, men det är väldigt tidigt för att jag ska kunna veta om jag kan...
Men jag skriver att jag är med på det och så får jag tacka nej om det skulle krocka med något annat.  :)
Mvh Sebastian
Tamiya MAN TGX 26.540
Carson Tipptrailer

Olof

Om det blir något i stil med som det var i Norge (där både jag och ett par till härifrån deltog) så kanske det är intressant, man kan inte lova något än. (ser dock lite mörkt ut för mig)
Mvh, Olof!

Eirike93

Att samarbeta med det norska gänget kan helt klart vara aktuellt, dom är duktiga och vet verkligen vad dom sysslar med!
Har du, Håkan, haft någon dialog med någon från Norska sidan?

Jag är övertygad om att dom kan ta med sig en del av sina byggnader och säkert en bro, så själva "stadsdelen" är lätt att lösa!

Men, när det kommer till massa att lasta/frakta m.m, hur ser det ut på den fronten? Något ni funderat på?

Jag tror tyvärr att ett år framåt är ganska mycket att kräva för svar, är det så att det är Elmia som kräver det eller ni? :)
Personligen tycker jag det hade varit jättekul att vara med, men kan redan nu säga nej tyvärr.

Hoppas det blir ett bra event!
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

cege

Låter helt klart intressant,
Kanske kan ta en diskussion i Vårgårda då det ju kommer folk från Norge då.
Visserligen är det ett år kvar, men det är ju innan hoj säsongen så det borde inte var några problem. Lite reservation för arbetet som ju inkräktar duktigt på fritiden.

Jag är på om det funkar med jobbet.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

e21242

Citat från: Battolajnen skrivet  9 april 2013 kl. 20:59:35
Skulle vara kul och vara med på, men det är väldigt tidigt för att jag ska kunna veta om jag kan...
Men jag skriver att jag är med på det och så får jag tacka nej om det skulle krocka med något annat.  :)

Battolajnen. Som sagt. Jag vill inte veta om du är med eller inte utan om det är INTRESSANT FÖR OSS.

Citat från: Olof skrivet  9 april 2013 kl. 21:02:20
Om det blir något i stil med som det var i Norge (där både jag och ett par till härifrån deltog) så kanske det är intressant, man kan inte lova något än. (ser dock lite mörkt ut för mig)

Olof. Är svårt att göra som de i Norge då vi inte har några hus,broar,vägar eller samma resurser som de.

Citat från: Eirike93 skrivet  9 april 2013 kl. 21:07:18
Att samarbeta med det norska gänget kan helt klart vara aktuellt, dom är duktiga och vet verkligen vad dom sysslar med!
Har du, Håkan, haft någon dialog med någon från Norska sidan?

Jag är övertygad om att dom kan ta med sig en del av sina byggnader och säkert en bro, så själva "stadsdelen" är lätt att lösa!

Men, när det kommer till massa att lasta/frakta m.m, hur ser det ut på den fronten? Något ni funderat på?

Jag tror tyvärr att ett år framåt är ganska mycket att kräva för svar, är det så att det är Elmia som kräver det eller ni? :)
Personligen tycker jag det hade varit jättekul att vara med, men kan redan nu säga nej tyvärr.

Hoppas det blir ett bra event!

Eirike93.  Det är inte frågan om att samarbeta med de norska gänget utan att tillsammans med Rcculture genomföra detta.
Men ett samarbete med norska gänget skulle vara en intressant vinkel på det.

Detaljer så som material och annat tar vi sedan.

Det är Rcculture som vill veta om vi är INTRESSERADE av att vara med. Om vi inte är intresserade så tar de in någon annan. Exempel Norge eller Danmark.

DETTA ÄR INTE EN ANMÄLNINGS TRÅD UTAN EN INTRESSE TRÅD FÖR ATT FÅ FRAM OM VI SKA DELTAGA ELLER INTE........
Om vi inte ska deltaga så kan de börja planera detta med någon annan som kan och vill vara med.


Citat från: e21242 skrivet  9 april 2013 kl. 20:19:08
Hej
Har i dag fått en förfrågan om detta kan vara intressant att deltaga på detta event för oss.
Nu för jag frågan vidare till er.
Vill ha svar omgående om detta är eller kan vara något som vi kan göra.
Om  vi inte vill vara med på detta måste vi tala om det till arrangören rcculture så att de kan ta in någon annan till eventet.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

e21242

Citat från: cege skrivet  9 april 2013 kl. 21:24:36
Låter helt klart intressant,
Kanske kan ta en diskussion i Vårgårda då det ju kommer folk från Norge då.
Visserligen är det ett år kvar, men det är ju innan hoj säsongen så det borde inte var några problem. Lite reservation för arbetet som ju inkräktar duktigt på fritiden.

Jag är på om det funkar med jobbet.

// Classe

Rccultur vill veta ganska så omgående om vi är intresserade av att vara med och arrangera detta.
Tycker att VI skälva ska diskutera detta och bestämma oss för ett JA eller ett NEJ till att medverka innan vi blandar in andra.



Olof

#10
Men snälla du, det är ju omöjligt för nästan alla att säga "JA" eller "NEJ" om dom inte vet!?
Är det bättre att alla säger ja men tillslut är ingen intresserad för att ingen har möjlighet att medverka?
Jag är intresserad, men jag tvivlar på att jag kan komma.
Och vet man inte hur många som kan komma, så vet jag inte heller om det är värt att säga att vi kommer. Blir ju inte bra att göra något halvdant, får göras ordentligt isåfall.
Mvh, Olof!

cege

Jo jag tycker att vi skall vara med på detta.
Och det kan ju vara bättre att vi bjuder in de från Norge om så önskas.
Det är ju nästan två månader kvar till Vårgårda så det hinner ju hända en hel del innan dess.

Känns som om det kan vara ganska bra att stämma av med någon man träffar för att se eventuellt intresse.
Men det ger sig ju.
Jag är på i alla fall, med reservation för jobbet. Det är ju trots allt ett år kvar.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

e21242

Citat från: Olof skrivet  9 april 2013 kl. 21:46:01
Men snälla du, det är ju omöjligt för nästan alla att säga "JA" eller "NEJ" om dom inte vet!?
Är det bättre att alla säger ja men tillslut är ingen intresserad för att ingen har möjlighet att medverka?
Jag är intresserad, men jag tvivlar på att jag kan komma.
Och vet man inte hur många som kan komma, så vet jag inte heller om det är värt att säga att vi kommer. Blir ju inte bra att göra något halvdant, får göras ordentligt isåfall.

Nej det är inte helt omöjligt att svara ja eller nej redan nu.
Med lite planering så skulle till och med Kungen kunna planera in detta om han varit intresserad av det med ett helt år´s förvarning och då borde vi kunna det med.

Det de handlar om är ju om vi är intresserade av att vara med eller ej och med lite vilja och planering så borde nästan 90% av oss vara lediga då med denna framförhållning som vi har fått. De 10% som inte är lediga då har inte haft viljan eller planerat för detta.

Är du med på resonemanget som jag har inför detta?

Är man intresserad så planerar man för detta redan nu.
Är man inte intresserad så svarar man nej och rent ut sagt skiter i detta och jobbar eller sitter hemma med familj.
Sen så finns det ju de som vill men inte får för familjen.


e21242

Citat från: cege skrivet  9 april 2013 kl. 22:10:29
Jo jag tycker att vi skall vara med på detta.
Och det kan ju vara bättre att vi bjuder in de från Norge om så önskas.
Det är ju nästan två månader kvar till Vårgårda så det hinner ju hända en hel del innan dess.

Känns som om det kan vara ganska bra att stämma av med någon man träffar för att se eventuellt intresse.
Men det ger sig ju.
Jag är på i alla fall, med reservation för jobbet. Det är ju trots allt ett år kvar.

// Classe

Låter bra.

Vi har en stor träff innan Vårgårda och det är i Strängnäs där detta kommer att tas upp med de som kommer dit.

Mvh
Håkan

Olof

#14
Citat från: e21242 skrivet  9 april 2013 kl. 22:25:03
Nej det är inte helt omöjligt att svara ja eller nej redan nu.
Med lite planering så skulle till och med Kungen kunna planera in detta om han varit intresserad av det med ett helt år´s förvarning och då borde vi kunna det med.

Det de handlar om är ju om vi är intresserade av att vara med eller ej och med lite vilja och planering så borde nästan 90% av oss vara lediga då med denna framförhållning som vi har fått. De 10% som inte är lediga då har inte haft viljan eller planerat för detta.

Är du med på resonemanget som jag har inför detta?

Är man intresserad så planerar man för detta redan nu.
Är man inte intresserad så svarar man nej och rent ut sagt skiter i detta och jobbar eller sitter hemma med familj.
Sen så finns det ju de som vill men inte får för familjen.

Du inser att det finns personer som inte har möjlighet att "bara" ta ledigt?
Sen finns det ju ekonomiska aspekter i det hela, och dom finns där oavsett hur mycket man vill eller inte!

Men ja, jag förstår att du vill veta om det är intressant.
Och är det verkligen det?
Kanske bättre att vi annordnar något på Elmia Lastbil 2014 istället. Iofs kan jag inte lova att jag kan då heller.
Mvh, Olof!