Ural 4320

Startat av Thomsson, 1 mars 2013 kl. 22:05:01

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

G-Crawler

Snyggt!!  <tumb>

Göra något åt dämparna? Lite för bling! :)

Jag skulle nog satsat på en Tekin crawler combo om jag skulle köpt borstlöst, men jag har aldrig kännt att jag behövt borstlöst i mina crawlers, jag har alltid kört Castle Creations esc med någon 35-55t borstat, jätte bra känsla i det enl mig iaf.

HillBillyBoy

fy f*n vad grym den ser ut!  <wow>  <wow> fem lastbilar (stjärnor) av fem  <tumb>


Mvh// Lars-Åke.

Thomsson

Tackar,
Dämparna skall bytas till några svarta jag har liggandes.
Tack för input Crawler,kanske blir det borstad motor istället.
Velar hit o dit hur jag ska ha det med drivningen.

Jo Hilly den blir faktiskt ball,rätt nöjd med det mesta utom fartreglaget just nu.

Mullis

Jadå, det duger. Finns säkerligen fler bilder med olika vinklar ute på nätet.

Snygg som bara den! Ska den vädras och skitas ner sen? Snyggaste och coolaste krällastbilen...
<drool> <drool> <drool> <drool> <drool> s av mig!
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Thomsson

Tack Mullis,jag kan väl ta lite bilder å dra via PM om du vill?
Har faktiskt inte sett så mycket närbilder på nätet.

Thomsson

Nu blir det trailer till ryssen.
Fronten har redan blivit misshandlat å så blir nog hela trailern när den är klar,redigt sliten.
Gjorde en variant på stödben där hela "paketet" fälls bakåt.
Lite stöttor ska på,stöttorna och bakljus kommer från en Tamiya flatbed men det är allt.

Kan eventuellt få lite färg på bitarna till helgen.



HillBillyBoy

såg lite smala ut trailer hjulen? eller ser de bara så ut?  :) men ser ändå grymt ut som vanligt!  <hands>


Mvh// Lars-Åke.

Thomsson

Helt rätt Hilly,det ser lite tunt ut men jag hade inga andra hjul hemma.
Tror nog det kommer vara mindre iögonfallande när jag fått lite färg på trailern.

Thomsson

Här har man legat i med färgburkarna.
Mera vädring är det som återstår och man förstår ju åt vilket håll det barkar... :D




SWE IROC

Coolt  <tumb>, helrätt trailer till kärran, blir fint ekipage att dra fram i vårdikena med som han gör på youtube klippet med 1:1an.  :)
Mvh // John

Ellis

Är vändskivan och kingpin standard, eller har du gjort något där för att öka "toleransen" när du krälar?
Snyggt blir det iaf  <tumb>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

krankillen

hur fränt som helst!!! rosten är snyggt på fram stammen.

HillBillyBoy

  <wow> <wow> <drool> <drool> du kan då dina saker! riktigt snyggt  <hands> <hands>


Mvh// Lars-Åke.

Gunnar

Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Thomsson

Tack för att ni gillar mitt vrak.

Jo Iroc man har ju sett hur dom misshandlar dessa bilar på tuben,dom verkar ju tåla vad som helst.
Det var väl lite på tuben ideen föddes och när nu den här är klar så ska det bli en riktig  skogsvariant med "poletrailer"(faan vet vad det heter på svenska).
En dag i ett vårdike får det bli,helt klart!

Ellis-kingpin och skiva är orginal,jag skall väl inte kravla direkt utan mer åt offroad hållet så det ska nog lira.

Angående rosten så är det första försöket där jag tar upp för genomrostat,med lite halvtaskig syn och i skymning så ser det finfint ut :)