Volvo-karavan på g.

Startat av Actros861, 25 februari 2013 kl. 04:53:45

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Dags för provkörning.

http://www.volvotrucks.com/trucks/sweden-market/sv-se/NEWSMEDIA/Pages/Volvokaravanen.aspx

Ja jag ska testa, även att den är ful som stryk och definitivt inte av favoritmärke [shock] <evilgrin> [conf] [laugh]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Citgho

Kanske skulle ha försökt komma iväg och provköra den, förhoppningsvis går den bättre än den ser ut iaf  lol

Olof

Den är snyggare i verkligheten än på bild, tycker jag iaf! :)
Och med ett Trux-staket blir det ännu bättre!  :D

Men visst ska man provköra!  <happy>
Mvh, Olof!

Actros861

Ja går den som den ser ut kommer de inte sälja många lol

Nej den är precis lika ful i verkligheten som på bilden, klart den blir snyggare med staket, det täcker ju hela den fula grillen ;) [laugh]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

HillBillyBoy

Bara man får bort de där Volvo märket under rutan så ser den inte så dum ut :) hoppas man är ledig när dom kommer för bi, vore skoj och se hur dom är inuti och att köra :)


Mvh// Lars-Åke.

Mullis

Tar nog med mig lillskruttan den 26 mars, åker och tittar på lastbilarna. Se om man kan få provköra, har bara kört någon gång sen man fick kortet...  [conf]
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Actros861

Då har man varit och provat nya Volov FH.
Inget större fel att köra bilarna men tyckte nog där var en del som kunde varit lite roligare. Instrumentpanelen och rattinställningen kom jag inte överens med, även knapparna på ratten tyckte jag var för många och symboler var inte självklara. Möjligen om det är enklare om man är van vid Volvo vilket jag inte är, har inte kört nyare än 02.

Positivt är i alla fall att de rättat a-stolparna och att speglarna skymmer mycket mindre sikt <tumb>
Första gången jag körde I-shift och det var en trevlig överraskning, reglaget tycker jag gott de kunde flyttat upp till ratten som alla andra har. Här är en annan anledning till varför det borde flyttas, lådan under sängen tar i :P



Instrumentbrädan tycker jag de kunde hittat på något roligare med, bland annat sitter tändningsnyckeln precis framför spakarna till torkare och motorbroms. Inte helt lyckat när ratten är nerfälld tycker jag.



Bilarna var FH500 25,25 fjärrekipage.



FH540 lastväxlare 8x4*4 med tippsläp.



Till sist tröttnade kameran på fula motiv så kortet på FH16 750 blev inget vidare [laugh] Det var även en FH500 dragare men den fick jag ingen bild på ;)

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Viktor684

På FM euro 6 så sitter växel knappar på instrument panel vilken är sjukt bra. Ordningen är från vänster till höger. R N A och för o växla själv en knapp med + - vilket jag tycker funkar kanon. Dock kan jag hålla med om att spakarna vid ratten är lite små konstigt och att retarder spaken är för nära vindrute spaken så väldigt lätt o ta fel eller stöta emot. Sen är färddatorn lite knepig o förstå.

Olof

Citat från: Viktor684 skrivet  8 mars 2014 kl. 14:34:40
På FM euro 6 så sitter växel knappar på instrument panel vilken är sjukt bra. Ordningen är från vänster till höger. R N A och för o växla själv en knapp med + - vilket jag tycker funkar kanon. Dock kan jag hålla med om att spakarna vid ratten är lite små konstigt och att retarder spaken är för nära vindrute spaken så väldigt lätt o ta fel eller stöta emot. Sen är färddatorn lite knepig o förstå.

Är du säker på att du pratar om Ishift och inte en bil med Allison låda? :)
Mvh, Olof!

Viktor684


Saibot

Volvos hemsida har svaret:

CitatI-Shift utan växelspak. Om du är van att köra med I-Shift har du förmodligen tänkt på att du sällan använder växelspaken. Därför kan du i nya Volvo FM välja bort den traditionella spaken och i stället få fyra lättillgängliga knappar på instrumentbrädan. Extrautrymmet som frigörs gör det lite lättare att ta sig runt i hytten.


Det dyker säkert upp för FH också tids nog.

Olof

Tycker jag låter riktigt bra faktiskt! Har stört mig lite på spaken..  <happy>
Mvh, Olof!

Greima_88

Jag är en van Volvoförare och tycker volvo är den bästa bilen, men de tror jag för att jag för de mesta kört Volvo under mitt än så länge 6åriga yrkesliv!
Dock inte provat den nya FH,FM men annars Kört både Man, Mercedes, Scania

Längtar tills jag med får provköra den nya :)
Vi har en ny FH och en FM men kör inte dom turerna som dom bilarna är stationerade på tyvärr :/
men de kommer nog sådana till dom turerna jag kör med så småningom :)
Jag tycker dom ser ser så "goddiga" ut och fräscha :) roligt med nya modeller :) och se vad dom ändrat för något gällande vad man inte tyckt om förut!

Väntar även med spänning när Ishift 2 kommer :D :D :D
//Jimmy