Hobbymässan, Aeroseum, 23-24/3!

Startat av Eirike93, 20 februari 2013 kl. 11:05:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eirike93

Sådär, här är lite allmän info om mässan!
Vi är tre, jag, Olof och Actros, som kommer rigga montern tillsammans med 2-3st från Minipansar på fredagen!
Om någon skulle känna sig manad att komma ner och ge ett handtag, eller bRa prata skit, så hör av er senast tisdag nästa vecka!
Vi kör från 11- tills det är färdigt! :)

Mässan är öppen:
Lördag och söndag,  10-18
Vi ser helst att alla som ska medverka på mässan kommer 08:45, vi kommer då placera ut våra fordon i montern och färdigställer det lilla som är kvar!

Mat finns att köpa på mässan, i form av mackor och hamburgare (mässpriser, ej norska sådana dock) [snack]
Vi måste förbeställa och betala maten innan mässan börjar, dom vill ej att vi står i kö och köper där!

Enligt uppgift så har vi ca 4m3 jord att tillgå, detta kommer grovplaneras under loppet av nästa vecka!
MP kommer bidra med hus för att skapa ett litet samhälle, tidigare år har vi kört en del ute i publiken, detta har varit populärt och är ingen fara om det sker under uppsyn av fordonen - alla är dock ansvariga för sitt fordons framfart, vi tar inget ansvar för eventuella skador!
I år har vi även fått 3st uppvisningstider, under dessa ska vi försöka ha full aktivitet i montern (främst entrepenadmaskiner)

Vi håller just nu på att planera för hur montern kommer se ut, bilder på yta  kommer inom kort! :)

Trevlig helg gott folk, snart är det dags! :D
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

krankillen

satan vilken planering ni har!! det gillar jag!!  [ok]

Eirike93

Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Power On

Hej . Jag funderar på att åka till Aeroseum och vara där som besökare. Jag håller på och bygger ihop min Scania R620, men blir inte färdig i tid, kommer nog att sikta in mig på träffen i Vårgårda 31/5  -  1/6, då skall den vara färdig.  <hands>
Min fråga är , om jag kommer ner finns det möjlighet att kunna filma på lite närmare håll än där publiken står.

mvh
Kenneth

Olof

#34
Citat från: Power On skrivet 17 mars 2013 kl. 10:01:44
Hej . Jag funderar på att åka till Aeroseum och vara där som besökare. Jag håller på och bygger ihop min Scania R620, men blir inte färdig i tid, kommer nog att sikta in mig på träffen i Vårgårda 31/5  -  1/6, då skall den vara färdig.  <hands>
Min fråga är , om jag kommer ner finns det möjlighet att kunna filma på lite närmare håll än där publiken står.

mvh
Kenneth

Tjenare!
Då är så välkommen!  <happy>
Filmning löser vi säkert på något vänster.  Får se lite vad som är lämpligt.  :)
Mvh, Olof!

Eirike93

Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Saibot

Det låter ju lovande, tyvärr har jag ingen möjlighet att ta med bilen, men i bästa fall kan jag titta förbi en liten sväng på söndagen.

Olof

Citat från: Saibot skrivet 17 mars 2013 kl. 21:24:49
Det låter ju lovande, tyvärr har jag ingen möjlighet att ta med bilen, men i bästa fall kan jag titta förbi en liten sväng på söndagen.

Synd, men men!  <tumb>
Mvh, Olof!

cege

hej,

Det ser ut som om jag får med mig en till på lördag och söndag.
Hinner jag få ihop mina bilar så kommer vi två om det är OK!

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Actros861

Det är helt OK cege, ni är välkomna <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

boggi

ska troligtvis ner till göteborg på söndagen,jag o bror ska ta med far på en liten utflykt,så jag ska titta till er o se hur det går för er, bror min är intresserad av motorcycklar så jag undrar om ni vet om det finns rc road racing cycklar där på mässan.. vet att det finns en liten grupp som utövar detta
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Eirike93

Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

boggi

MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Eirike93

Haha, ja dom skulle visst ställa ut såg jag?! :D
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Rikard

Har planerat in att komma en av dagarna och kolla på mässan  :)
Scania R 620 6x4 Highline