Hobbymässan, Aeroseum, 23-24/3!

Startat av Eirike93, 20 februari 2013 kl. 11:05:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eirike93

Nu är det bestämt, vi ska även i år ställa ut på Hobbymässan i Aeroseum, den 23 & 24 mars.
Förra året var vi borta hos Minipansar och tittade lite, det nämndes då att det hade funkat bra att samarbeta - så i år blir det en annorlunda variant.

Vi kommer få ett område på ungefär 60m2 som kommer fyllas med jord, ungefär 2m3 hoppas vi på, där vi kommer göra lite vägar och dylikt och helt enkelt samsas!
Det blir en smärre stad i ena änden, (ej i dom 60m2) där vi med landsvägsekipage kan gömma oss lite.

Ja, vi kör en anmälningslista, vi behöver veta ungefär hur många som kan tänkas komma (från RCL) inom skälig tid, vi har räknat med 7-8 personer.

Anmälningslista:
1. Eirike93 (2.4 gHz)
2. Olof (2.4 gHz)
3. Actros (2.4 gHz)
4. Battolajnen (2.4 gHz)
5. Mad Max (Lördag) (40.665 mHz)
6. Ellis (Lördag) (2.4 gHz)
7. Cege (2.4 gHz)
8.

Anmäl er nu, jag vet att vissa sagt att dom kommer till Actros, men skriv även här i tråden så skriver jag in er! :)

Vi hoppas på en riktigt grym monter detta året, och jag hoppas vi får till ett bra samarbete med Minipansar!

Mvh
Erik
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Olof

Bilder på området vi får kommer under slutet av nästa vecka!  :)
Mvh, Olof!

Eirike93

Citat från: Olof skrivet 20 februari 2013 kl. 11:53:30
Bilder på området vi får kommer under slutet av nästa vecka!  :)

Nästnästa!
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Olof

Mvh, Olof!

Battolajnen

Mvh Sebastian
Tamiya MAN TGX 26.540
Carson Tipptrailer

G-Crawler

Jag är lite sugen på det, dock så har jag ju så jäkla långt, när vill du veta senast att man kommer?

Mad Max

Jag kommer på lördagen. Söndagen är lite tveksamt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Eirike93

Citat från: G-Crawler skrivet 20 februari 2013 kl. 12:58:05
Jag är lite sugen på det, dock så har jag ju så jäkla långt, när vill du veta senast att man kommer?

Det är väl ingen brådska än sålänge, det handlar mest om utställningskorten som alla måste ha...
Men, jag sa till dom att vi behövde ha några extra utifall att det kommer fler.
Bara du ger svar att du kommer en vecka innan kanske, ifall att det behövs fixas extra kort och så! :)
Och så vi vet vilka som väntas komma ner i berget, m.t.p att ni ska komma in gratis :P
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

krankillen

kul att ni ska komma ditt!! då ska jag titta in litte till er <evilgrin>

Eirike93

Jag behöver veta frekvenser som ni kör på, jag vet att många kör på 2.4 gHz, men jag behöver veta detta ändå!
Deadline; 3/3!
Om fler tillkommer efter detta så får vi i mån om frekvensplats ha era fordon igång, annars har båtar/flyg m.m förtur!
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Mvh, Olof!

Mad Max

Futaba F 14 40 MHz
Min första " gemensamma" körning. Har ju läst om de olika frekvenserna, nackdel att köra på 40 MHz?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Eirike93

Behöver exakta frekvensen, bara bandet räcker inte!
Det ska vara två/tre decimaler efter 40 också!

Nja, inga nackdelar med just 40-bandet så sätt, men jag kan av erfarenhet säga att både 27 och 40 nere i berget (Aeroseum) inte är någon hit ö.h.t!
Actros MAN skenade förra året med 40 mHz, även 2.4 gHz har uppfört sig lite mysko.
Men, det ska ju fungera, och sålänge man håller ett öga och är beredd ifall något oväntat skulle ske så är det bara att ingripa! :)
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer