Rekomenderade program

Startat av Citgho, 1 januari 2013 kl. 10:41:00

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Citgho

Jag har bara ritat lite 2d i AutoCAD tidigare så jag har inte så mycket att tillägga själv här.

Vad finns det för alternativ när det kommer till att sitta och knåpa själv hemma?

Funktioner, kostnad, användarvänlighet, standarder etc

MitzuRazing

Hei.
Jeg bruker Aspire v2.5 fra et engelsk firma som heter Vectric (http://www.vectric.com/WebSite/Vectric/aspire/aspire_features.html)

Jeg har egentlig kun hatt bruk for 2D funksjonaliteten til nå, men de har implementert en del 2,5/3d funksjoner i de senere versjonene.

Kan anbefale dette programmet både for nybegynnere og erfarne innen CNC. Veldig lett læringskurve for å tegne relativt kompliserte produkter (har foreksempel brukt det til å lage en Komatsu WA470 i skala 1/14 :) )

Det har også innebygged CAM-modul slik at du får maskinkod til din maskin (G-code og lignende).

Mad Max

Hej. Jag har jobbat en del i Fusion 360 och tycker det är ett bra och smidigt CAD-program. Gratis om du fyller i att du är student eller pensionär  :) Lätt att spara till Stl-filer om du vill 3D printa. Finns bra tutorials på Youtube där man lär sig kvickt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.