[Projekt] Åkerman H7C skala 1:14

Startat av MrLinds, 30 december 2012 kl. 15:48:50

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MitzuRazing

Stilig  [dance1]
Hvilket program bruker du?

Ser frem til fortsettelsen :)

MrLinds

Tack MitzuRazing,
Jag använder inventor 2013.

Har laddad ner trail till den du tippsade om i cadprogramtråden och ska prova den.

SWE IROC

Kanon fint, du blir ju proffs på det där.  <tumb>
Mvh // John

MitzuRazing

Citat från: Ampen skrivet  2 januari 2013 kl. 20:43:29
Jag använder inventor 2013.

Har laddad ner trail till den du tippsade om i cadprogramtråden och ska prova den.
Takk for info!
Har du prøvd Aspire enda? Det er nok litt "simplere" enn det du er vant til, men det gjør jobben for min del.. :)

,Når det er sagt så skulle jeg ønske at jeg hadde tilgang på å lære meg og tegne slik som du og Gunnar gjør ;)

MrLinds

Jag bestämde mig för att göra en vanlig med larvband istället då det verkar väldigt krångligt med så mycket hydraulik i undervangnen, om jag någonsin ska göra modellen så lär det bli bättre att gå den här vägen och sen kanske göra en annan hjulburen.


Det här va terapijobb när man inte vet hur det enkla sättet funkar,




Actros861

Coolt, nästan bättre med en bandmaskin också <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

MrLinds

Så nu har jag fått hem en 1:50 fast en EC200 men det får duga att ta mått. ifrån .




Rille

Tänk på att den modellen kan variera från verkliga mått! Dessutom är sällan 1:50 modeller i just 1:50.
Oftast är dem större, kan stämma på ett ställe men helt annan skala på annat ställe.

Anders

Jag håller med Rille, mät inte på en 1:50 modell. Försök hitta en riktig maskin att ta mått och bilder på, det kommer bli mycket bättre.

Jag har mått på hytten om du är intresserad.
/Anders

MrLinds

då får väll ungarna leka med modellen som dom gåt och sugtat efter sen den kom hem.

jag skulle behöva veta breden på hyten, det är där jag har problem.

Anders

Hytten är 97cm bred, 175cm hög, 160cm lång i nederkant och 145cm lång i överkant utan solskydd och framrutan är 82cm bred.

Hoppas detta hjälper dig.
/Anders

MrLinds

Tack Anders, dom måtten kommer till användning.