kassettbygge

Startat av boggi, 17 december 2012 kl. 21:51:09

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Citgho

prova våtslipa med 1-2000 papper?
blir ju som grov polering och avsluta sen med en riktig polering, då borde du få bort en hel del

Thomsson

Boggi-Ska du glida runt på parketten å finåka så kan man ju jobba lite på lacken.
          Tänker du däremot lasta å köra i en dammig grusgrop så duger det med en grov lack.
          Efter några vändor i en dammig grusgrop ser det mesta lite småslitet ut.

boggi

nu har det målats igen.våtslipade allt o lade en ny omgång,det blev lite bättre denna gången [dance1].när alla delar kommer på så ser man inte att det är lite ojämt(tror jag)..bilderna säger inte så mycke men ett bevis på att det är lackat är det <happy>.
.
.
.blir inte bättre med min mob kamera,men det- finns visst dom som har det som hobby också. [laugh] [laugh] [laugh]
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

boggi

så här ser det ut när det mesta är monterat,det är elen + lite andra saker som ska på. annars så är chassit klart.
ska sen ta tag i flaket på bilen,ska se om jag får till det med hudralik till lämmen,tycker att det är lite tråkigt att det inte blev en tridem,med det var ju inte mennigen att det skulle bli en kassett ifrån början utan en bil med jigg.nu är vagnens flak 2cm kort (40cm) och bilens är 4cm för kort (38),dom ska va 42cm båda två enligt skalan.
bygga om? nää! bygga nytt? [conf] <tumb>.
bilder.
.
.
.
den här har jag testat på systemet i bilen,verkar att funka!det är en moddad luftkolv som är 6mm.
.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

boggi

har testat dom nya delarna idag.kopplade ihop alla hydralkomponenter så som jag tänkte att det skulle bli,förutom att det fattas  1st liten kolv,har köpte ett enfack ventilpaket ifrån leimbach.trodde inte att det skulle lösa sig med denna som är till för dubbelverkande hydralik, men det funkade,har pluggat returen bara och kör A till en kolv o B till den andra,funkar kanon,men det går inte med 2mm slangen direkt ifrån paketet till den lilla kolven fick sätta dit en3mm o sen gå ner till 2mm efter förgreningen då gick det.
.




MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

boggi

placering av ventilpaketet trångt men det gick utan att bygga om.
.
har bes en nippel till ifrån doktorn.man beställer saker o tror att det ska räcka men men det saknas alltid nåt ändå.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

MrLinds

vad är det för pump du använder?

boggi

wedicos pump 6 bar till frontkolven deras.
.
.
.
.
lite bilder på driften av baljan till bilen <happy>.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

swerecon

Hur har det gått med bygget?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

boggi

Citat från: swerecon skrivet 16 december 2013 kl. 20:54:04
Hur har det gått med bygget?
jodå,, det har gått framåt.bilen chassi är klart o vagnens med,, förutom sido planken.bilen har fått extra backlampor,under hyttens bakant o ibak som extra, dessa tänds med ps4o,, har även ps4u men där är det fullt
jag har ju lite föråldrad el i bilen men det funkar ju. orkar inte rota  med att bytta ut allt..
flaken har jag hållit på med i dagarna ska snart lägga den grå färgen på bägge. har även dragit slang till ventilpaketet.
har lite bilder,lägger in det senare
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

boggi

hur går det för dej med kassetten då?jag har inte uppdaterat mej hela tiden vad som har hänt.. har inte varit på forumet så ofta  som förut,eftersom min tid/intresse inte har varit på topp alltid för projektet så tappar man även
detta med forumet,,har tittat in ibland men ej kommenterat nåt.skulle vilja bygga en ny bil med tridem o ny elekronik med hjulbas 3,75 som det ska va+ nya flak så det blir rätt..men det fattas nåt som rika har gött om
lite bilder.
.
.
.
.
.
.
.
.
lite har det blivit gjort som ni ser. <happy>
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

swerecon

 <tumb> Snyggt, du har verkligen lagt krutet på detaljer och fått det att fungera. Hoppas på en liten film framöver när allt är lackat och monterat. Snyggt <hands>

Ja, man tappar sugen ibland, tenderar att komma andra saker emellan som måste prioriteras också.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

boggi

man tackar så mycket..
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Olof

Mvh, Olof!