Bilder från mjölkakuskens mobilarkiv

Startat av Actros861, 16 december 2012 kl. 02:25:57

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Tänkte jag skulle dela med mig av lite bilder på kul saker som har hänt genom de 10 åren jag har varit på vägarna.

Ni får ha överseende med en del bilder då de är tagna med mobiler med varierande kamerakvalité ;)

Börjar med det äldsta jag kunde hitta. Så här går det när man glömmer vika frambenen på släpet.



Alla som vet något om fysik vet ju att det är nästan omöjligt att ställa något med fyra ben på tre, det finns dock de som lyckas. Ja jag har testat ett par gånger själv så behöver ni inte fråga om det.





När man inte lyckas går det som det borde.



Tro det eller ej men två ben funkar inte heller. Kollega som tagit kortet.



Eftersom vi har bilar på mer än ett ställe så får man ibland uppdrag att frakta däck också.



Ibland är man jätteseriös med lastsäkring av de där däcken.





Ibland inte.



Ibland går det helt enkelt inte att spänna fast saker.



Fasaner är dumt att köra på. Kollega som var ute för detta.



Danskar när de väntar på lass.



Så blir det väldigt dumt när man inte låser fast saker ordentligt.



Kollegas kompis som tog detta kortet, sommarextra som var lite för kaxig, han var inte välkommen mer efter detta.



Misshandlade ben är inte helt ovanligt.

Detta är i och för sig inte misshandlat men tar med det ändå.



Detta är däremot.



Här är det inte benet som är misshandlat men väl bommen vi sätter skåpen på.



Speglar är för amatörer.



Jobbig dag för denna dragaren, typiskt han skulle välta under tiden jag och polaren var och hämtade Pizza.



Hamnade på en ganska liten väg bara för jag inte läste vägarbetesskylten för omledning, denna vägen var bara avsedd för personbilar fick jag reda av polaren som hade kört en helt annan omledningsväg.



Fast ibland leder de helt enkelt ut en på småvägar.



Inget gick sönder i alla fall.



PANG



Smällde ett vildsvin.



Igelkott.



Redan påkört djur som jag plöjde över i full fart, gissa om det small i bilen. Resulterade i att jag fick köra och tvätta.



Släpen ville inte var på vägen så det bestämde sig far att ta en åktur i diket, inget hände men det var nära allt hade lagt sig.



Vintern är annars ganska spännande att köra på, man vet aldrig vad som väntar när man ska byta flak.



Ibland försvinner till och med vägen för all snö.



Lite väl mycket i tanken och minusgrader blir en kul effekt.



Här är en annan intressant sak, där ska vara ett kranpaket på vänster sida, i detta fallet satt det på höger. Fråga mig inte hur han lyckades det är det ingen som vet.



Så här utnytjar man PJ:s bäst, låt dem lasta på den sämsta bryggan som finns.



Så här går det när man bestämmer sig för att sluta, denna stackaren hade det inte lätt sista natten. Vi gjorde allt för att jävlas vände skåp på fel håll satte saker i vägen där han skulle in och slutligen kommer han hem till detta när han ska köra hem. Som plåster på såren åt vi upp smörgåstårtan han bjöd på.













Första Mercan jag fick chansen att jobba med, riktigt fin bil.

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Missat denna tråd faktiskt, många kul bilder!  <happy> <happy>
Mvh, Olof!