spektrum Dx10t

Startat av krankillen, 14 december 2012 kl. 21:15:52

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

då tar vi det här!:)

undrar om man kan köra två mottagare samtidigt med en sändare, typ en mottagare i bilen och en i släpet? som inte sitter ihop utan har separata ström källor.

Actros861

Och jag kopierar in mitt svar från skriklådan ;)

CitatActros861: Ingen koll på just den sändaren, så där kan jag tyvärr inte hjälpa till. Så länge du matar mottagarna med ström är det inga problem att ha dem separerade. Stora frågan är ju om du kan ha båda igång samtidigt utan att stänga av den ena och bara byta modell i sändaren.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mathias Bierfeldt

provade idag med min Turnigy TGY 9X och det gick bra men båda motagarna jobbar paralellt. allså jag fick inte mer kanaler utan rör du kanal 2 så gör det det på båda motagarna samtidigt...
"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man börjar leta efter det"

swerecon

Hallå kranis, nu kan jag inte svara 100% på din fråga men såg i skriklådan att du även funderade över utbyggnaden.
Jag har en DX18 och det är samma sak avseende modulerna.

Svaret är ja på frågan om kabel emellan om du vill utöka till 18 kanaler.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

krankillen

Citat från: Actros861 skrivet 14 december 2012 kl. 21:18:35
Och jag kopierar in mitt svar från skriklådan ;)

men det finns sändare det går att göra så med?

krankillen

Citat från: swerecon skrivet 14 december 2012 kl. 21:28:05
Hallå kranis, nu kan jag inte svara 100% på din fråga men såg i skriklådan att du även funderade över utbyggnaden.
Jag har en DX18 och det är samma sak avseende modulerna.

Svaret är ja på frågan om kabel emellan om du vill utöka till 18 kanaler.

hmm det hade varit smidigt utan kabel!

Actros861

Ja jag har en Sanwa SD-10G där kan du ha i princip obegränsat med mottagare igång samtidigt, men bara den modellen du har aktiv i displayen rör sig. Mottagarna måste vara märkta med FHSS-3 för att det ska fungera.

Jag har detta på min kranbil, funkar klockrent det lilla jag hunnit testa. Mottagare ett kör jag själva bilen med även ESC:n till pumpen ligger på den. På andra mottagaren ligger alla kranfunktioner plus ett par andra som man inte direkt behöver när man kör.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

krankillen

det är ju så jag ska ha på min kranbil!!! då är det bara att flippa över till kranen när man kör den och sen tillbaka när bilen ska köras. kruxet är tundran om man vil koppla av släpet  och ändå kunna köra lemmen upp och ner. från sändaren.

Actros861

Med en Sanwa hade det inte varit några bekymmer, bara matat andra mottagare med ett BEC batteri.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Testa att lägga upp frågan på dethär forumet: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1355016&page=2
Där finns folk från Spektrumteamet med och svarar på frågor om radion.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

krankillen

nu ska vi se, dom sa att det skulle gå! men om jag förstår dom rätt, så köper jag en lika dan men använder dom andra kanalerna som är lediga.  så när jag svänger på bilen då "svänger" det i trailern med. fast jag inte använder dom. snart är jag bort fintad:) synd att mottagaren är såååååå dyr 150dollar!!

Ukko

Mycket intressant sändare.
Hur gick det med att få två mottagare att jobba skilt från varandra när båda är ingång samtidigt?
Fungerade det att styra detta genom olika modeller i sändaren?

SWE IROC

Det funkar fin fint  :), jag har förnärvarande tre olika modeller som kan vara påslagna samtidigt och bara växla i mellan genom att byta modell i radion, iof en DX 18 men ska funka på 10an också.

Men du måste använda spektrummottagare som stödjer den funktionen.

Tycker dock att det kan vara lite meckigt om man växlar mellan modellerna ofta, blir rätt mycket tryckande i menyerna.  ::)
Mvh // John

Iccccie

Citat från: SWE IROC skrivet 17 januari 2014 kl. 00:06:31
Det funkar fin fint  :), jag har förnärvarande tre olika modeller som kan vara påslagna samtidigt och bara växla i mellan genom att byta modell i radion, iof en DX 18 men ska funka på 10an också.

Men du måste använda spektrummottagare som stödjer den funktionen.

Tycker dock att det kan vara lite meckigt om man växlar mellan modellerna ofta, blir rätt mycket tryckande i menyerna.  ::)


Nu vet jag inte om det går på DX18  men på DX10an  kan man göra det snabbt genom att koppla modell menyn till ett kort kommando med knapparna på spakarna. Sen är det bara att välja modell i listan o köra =)

Actros861

Citat från: Iccccie skrivet 17 januari 2014 kl. 01:01:32

Nu vet jag inte om det går på DX18  men på DX10an  kan man göra det snabbt genom att koppla modell menyn till ett kort kommando med knapparna på spakarna. Sen är det bara att välja modell i listan o köra =)

Tror inte det går eftersom DX18 inte har de knapparna ;)
Däremot så kan man trycka in "CLEAR" och "BACK" samtidigt så kommer man direkt in i modellbytarmenyn :)
Sen tycker jag det är dumt att man hamnar i "System setupen" istället för modellen så man kan köra direkt [conf]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/