Bernett Liebherr 944

Startat av SWE IROC, 11 december 2012 kl. 22:46:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SWE IROC

Skickar upp ett par bilder på min Liebherr 944 litronic från Bernett modellbau. (storskojjare typ)













Kommer lite mer info om den senare.

Mvh // John
Mvh // John

MrLinds

Han må va en skojare men det är en fin modell  <tumb>

Iccccie

Riktigt fin! Detta har jag missat  <happy>

SWE IROC

Tackar tackar!

Jo den är väl genomtänkt med snygg installation av radio och hydralik, jag fick bygga om drivningen då jag köpte den då det va för klena drev och ostabil fastsättning av lagerbockarna till dem, nu håller jag på med en bättre / större hydraloljetank, skulle även vilja fixa snabbfäste till skopan på den.

Rep drivningen.





funkar fint nu.

Mvh // John

Thomsson

Å det värsta är att den är ännu finare att se live,han var en skojare Bernett men grävmaskiner kunde han bygga!
Det blir ett riktigt ballt ekipage det där <tumb>

Hur många finns det av dom?

MrLinds

Ja orginaldrivningen såg klen ut.

Mad Max

Riktigt fin maskin du har! Är du nöjd med den? Lutar åt en 944  för min del tror jag. Vet att det är Premacon som gör den nu men skillnaden bör ju inte vara så stor. Tittade lite på Premacons maskin i Dortmund förra året och blev helt såld.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

SWE IROC

#7
Jo jag är nöjd, lagom stor och fint detalj arbete på den, tråkigt att det sket sig med Bernett för fina maskiner byggde han, den var inte så våldsamt dyr heller som dom har blivit nu för tiden.

Jag har inte sett Premacons maskin själv men vad jag förstår så är konceptet lika, det va vissa grejor som vart uppgraderade på min maskin i ett senare skede, kan tänka mig att det är fixat på Premacon.

Kommer lite fler bilder / film då man kan vara ute och börja jobba i trädgården.  :)
Mvh // John

Mad Max

Tack för svaret SWE IROC. Ja prislappen är hög. Man vill ju inte sitta efter en månad och känna att jag skulle tagit den andra istället  <poke>
Ser fram emot mer bilder och lite filmer  <happy>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

krankillen

jag är kär!!!!! gud vad jag tycker Liebherr är manligt:) kör Liebherr kranar hela dagarna. och bygger dom ibland. vill ha!!!!

Rune Gustafsson

 <tumb> Fin maskin det där. Ser fram emot film om hur den arbetar i matjorden. Har Du någon ljudmodul, i så fall vilken? Har Du jämfört med Wedicos Cat maskin? Tänker på storlek, tyngd, detaljer, hydraulik. Kul med snygga bandgrävare.

SWE IROC

Tack tack:  <tumb>

Nej någon ljudmodul har jag inte, tror ej  heller att jag kommer stoppa i någon, angående storlek / vikt vs Wedicos Cat får jag för mig att de är lika stora, rätta mig någon som vet för jag är inte hundra.

Utseende och detaljarbete är nog en fråga om vilken maskin man gillar, vet att jag tyckte det såg rörigt
i maskinrummet på Cat'en då den kom, förövrigt får jag känslan av att dom är jämnlika i det mesta.

Liten film finns här Liebherr 944 Litronic Radio Controlled excavator, RC Kettenbagger 2.AVI
Mvh // John

krankillen

snygg film!! en sådan skulle jag kunna leka med i timar:) så grym.

Rune Gustafsson

 <tumb>Den filmen har jag kollat flera ggr tidigare. Snygg film, snygg grävare och bra maskinist. Kan möjligtvis tänka mig byta pumpljudet mot ett bra motorljud. Verkar störtkul.

swerecon

Ser att många funderar på ljudmodul i en sånhär maskin. Har haft en precis likadan och kan nog inte rekommendera det. Pumpen låter väldigt mycket, i alla fall på min maskin och skulle kanske inte överrösta ljudet, men garanterat störa njutningen.
Maskinen är annars grym  <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490