Författare Ämne: Volvo Dumperchassie A40FFS från scratch  (läst 83223 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gunnar

• Delägare i Sten & Co
  • Sponsor
  • Åkeriägare
  • *
  • Antal inlägg: 726
SV: Volvo Dumperchassie A40FFS från scratch
« Svar #225 skrivet: 3 november 2019 kl. 15:37:52 »
             Nu har jag gjort lite fler små bitar...

Och detta är alla ämnena...

...kommit på vad det ska bli nu när ni ser fixturen också???

Men nu är det väl uppenbart...

Första tempot klart... två olika sorter

Andra tempot...

Klart... <tumb>

Man ska ju se framåt sägs det... men det skadar inte att se i backspegeln med jämna mellanrum <evilgrin>

En mycket beskuren bild på den stora backspegeln, fotad ute på VCE i Braås. Det bästa jag kunde hitta som underlag för min cad-modell...

Och så här ser min ut:

Speglarna är ju gjorda av två delar för att kunna klämmas på den vertikala stången <tumb>

Jag gillrade upp dem framför bildskärmen <happy>

Och avslutningsvis...

Lite puts återstår, och fästbygeln och glaset, för att inte tala om mekanismen och motorerna som ska till för att kunna justera speglarna inifrån hytten  <evilgrin> ... och som ska få plats inuti spegelhusen, som för övrigt är 15x25x5,5 respektive 20x26x6mm. Men schweizarna kan ju göra mekaniska armbandsur för kvinnor... och de är inte stora, så det fixar sig [laugh]
Kuriosa... det gäller ju att få sakerna att hålla så mina M1,6-skruvar blir i fullskala ungefär M20 <stup>, har jag missat något i omräkningen???

Jag hoppas jag får en beställd "lötplatte" imorgon. Det är en keramikplatta med en väldig massa små hål i, för att underlätta ihoplödning av små detaljer... i mitt fall byglarna för speglarna till att börja med. Jag har saknat en sådan platta många gånger.
Bilder på detta kommer så småningom.

Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Utloggad Gunnar

• Delägare i Sten & Co
  • Sponsor
  • Åkeriägare
  • *
  • Antal inlägg: 726
SV: Volvo Dumperchassie A40FFS från scratch
« Svar #226 skrivet: 4 november 2019 kl. 22:17:35 »

Och så här ser lödplattan ut och används. Underlättar väldigt mycket vid fixeringen av smådetaljer vid lödning, som här, eller limning.

Silverlött och klart.

Och med speglarna också förstås.

Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

SMF spam blocked by CleanTalk