Carson Tipptrailer

Startat av Mad Max, 27 juli 2012 kl. 22:40:33

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrLinds

Så lite gör att det passar bättre. <hands>

Mad Max

Tack Thomsson för ett bra jobb i datorn. Kul grej att göra så. Blev snyggt, håller med Ampen om att det passar bättre ihop.
Men efter lite funderande så ska jag nog minska ner det gröna rätt mycket och bara lämna kvar lite. Kontrasterna gillar jag men det blev för mycket grönt. Lite inne på Actros linje med vit bil, vit balja. Kanske fixa någon snygg dekal med text att sätta på sidan.
Bara att börja maskera och plocka fram färgerna igen.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Verkligen, det räcker med det lilla. Även om något lite till, typ längst upp på hytten skulle skapa en ännu större helhet.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Nu har jag fixat till det. Jag tycker det blev mycket bättre. Tänkte nog köra något grönt sträck på taket på bilen så att det går ihop. Vad tycker ni?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Blev bra det, inte lika "skrikigt" längre  <tumb>

Ett sträck på hytten i samma höjd som det på trailern blir nog helt perfekt  <hands>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Blev snyggt, tror det är klokt med lite grönt på bilen också, testa din idé.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

En liten uppdatering efter kvällens kopplande. Valde att även sätta saftblandare bak på tipptrailern. Har sett det på ett par 1:1 fordon och fastnade för det.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Thomsson

Ballt,fick du till nån grön rand på bilen?

Mad Max

Tack! Det kommer. Jobbar febrilt för att få den klar till Gråbo. Hoppas lackeringen är klar tills dess <whip>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

thf uppsala

snyggt med blandarna där  <tumb> och som du säger ser du ofta på t.ex asfalts racers

Mad Max

Tack, ja det var faktiskt på en asfaltsbil jag såg det :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Lite lackjobb på tippluckan. Har även börjat montera ihop plattformen fram på trailern.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Rikard

gillar ditt tema på lastbilen + släpet  :)
Scania R 620 6x4 Highline