Hitachi Zaxis 470 LCH-3

Startat av G-Crawler, 26 november 2012 kl. 22:30:28

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rille

Snajsigt värre, blir fint med gångbordet också!

G-Crawler

Citat från: Rille skrivet 23 mars 2013 kl. 08:04:38
Snajsigt värre, blir fint med gångbordet också!

Tackar!

Fortsatte idag och är klar förutom färgen som bara räckte till handledaren på hytten, får beställa mer!

Vart riktigt bra och gjorde mycket på utseendet tycker jag.














tåffår

Ser kjempebra ut! Morro å se så fine datljerte bygg...
Arne-Kristoffer F. Arnesen
Leimbach Liebherr 922 hjulgraver
Leimbach Hitachi ZX210
Scania R730 Skapbil
Scania R620 Lastvaxlar

MrLinds

fy vad snyggt det blir <wow> Det är detaljerna som gör det, och du verkar ha ett öga för det <tumb>

G-Crawler

Tack grabbar! :)

Ja det blir riktigt bra faktiskt, detaljer gör mycket och är roliga att göra!

Rune Gustafsson

 <happy> You´re the man. Ojjj, vilket bygge.  <tumb>  Helt otroligt snyggt. Du har ju talang. Måste ju se denna maskin snart. Suck, vad sugen jag blir på att bygga något.

G-Crawler

Citat från: Rune Gustafsson skrivet 24 mars 2013 kl. 20:04:35
<happy> You´re the man. Ojjj, vilket bygge.  <tumb>  Helt otroligt snyggt. Du har ju talang. Måste ju se denna maskin snart. Suck, vad sugen jag blir på att bygga något.

Tack för dom värmande orden! :)

Ja som det ser ut nu så åker jag då ner till GBG träffen om det blir av så då finns den där iaf om du kommer dit! :)

Idag målade jag gångbordet (tack för ordet Rille), jag skulle ju ha målat handledaren och stegen men orkade inte skruva lös alla små skruvar idag! :)

Har även bestämt mig för att köpa nya larver då det är det som är mest olikt skala mässigt från 1:1 maskinen om man bortser från underredet och lite mer saker men det är det som sticker ut i mina ögon iaf, har ju 2 stegs larvplattor nu men har nu beställt 3 stegs plattor.

Hade metallarver på gång men det var för få som ville ha och då blev det för dyrt att tillverka så det fick bli nylon larver igen tills något metallaktigt kommer ut, Fumotec kommer ju ut med en ny grävare som presenteras under Bauma i April och den har metallarver men dom är gjutna i nickel silver metall, jag vill ha stål!! :) Nåväl, det ger mig anledning att invcetera i en fräs!  [dance1]

Har också installerat en 3 pos switch sticka på radion som kommer agera styrning till det extra hydrauliska uttaget, kan bli att jag byter ut den mot en potentiometer sticka om det inte fungerar bra med 3 pos.

 










Eirike93

Riktigt snyggt, du har öga för detaljer!
Har kört och studerat din före detta dumper, och även den är riktigt fin! :D
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

G-Crawler

Citat från: Eirike93 skrivet 26 mars 2013 kl. 23:00:24
Riktigt snyggt, du har öga för detaljer!
Har kört och studerat din före detta dumper, och även den är riktigt fin! :D

Tackar!

Jo den vart fin den med, får se om man får lasta den lite på forum träffen! :)

Jag har äntligen fått de rätta larverna för denna modellen, dom jag hade tidigare är för dom lite större maskinerna, nu ser det ut som det ska om man ska vara petig och lite petig är jag! :)

Och snart har all snö smält och man kan ta ut grävaren igen, det ska bli kul!








Actros861

Citat från: G-Crawler skrivet 15 april 2013 kl. 21:39:24

Jo den vart fin den med, får se om man får lasta den lite på forum träffen! :)


Det ska vi nog kunna ordna så du får ;)

Snyggt med nya banden, ser som sagt mer rätt ut :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Rille

Hur har det gått för dig med detta bygge? Fått färdig djupgräven och släntskopan, några ytterligare redskap på gång? <tumb>

G-Crawler

Det har inte blivit något gjort på redskapsfronten, jag har lackat Djupskopan, det är väl allt, har bytt jobb och har inte något garage eller haft tid för grävaren, kanske kommer att hyra en lokal i vinter, då kanske det kan bli lite gjort igen.

Återstår att se hur mycket tid jag får över.

G-Crawler

Idag var det fint väder så jag tog med grävaren ut, nya skopan fungerar mycket bra, river i riktigt bra och lätt att ta upp större stenar!  <tumb>

Kommer nog dock att byta till 2 stegs larverna istället, dom rensar ur mycket bättre, har sett att nya 470 har 2 stegs plattor, får se om man ger sig på en uppdatering! :)

Film finns här..

http://m.youtube.com/watch?v=s9HEoECgg38

Gunnar

Urtjusigt!  <tumb> <tumb> <tumb> <tumb> <tumb> <tumb> Naturtrogen rörelse  <tumb> <tumb> <tumb> <tumb> <tumb>

Maxpoäng!
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Mad Max

Instämmer med Gunnar  <tumb> Riktigt fint!!
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.