Hitachi Zaxis 470 LCH-3

Startat av G-Crawler, 26 november 2012 kl. 22:30:28

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

G-Crawler

Tack!

Okej, jag får undersöka lite mer.

Jo jag har luftat systemet, kommer inge mer bubblor. Jo jag tänkte på stående cylindrar också men den konstruktionen är lite mer avancerad så det fick bli liggande.

Man kanske får stå ut med att den flexar lite, den är ju till för lite mer finlir så den får användas till det.

G-Crawler

Kom att tänka på att på 1:1 grävare med planeringsskopa har dom ju slänthydrauliks uttag, hur fungerar slänthydraulik? Är det bara ett högre tryck ut till cylindrarna på skopan eller är det något helt annat??

G-Crawler

Ny skopa på G inför våren! :)

Ska bara svetsas och lackas!




SWE IROC

Mvh // John

Olof

Grymma tänder! Ser riktigt bra ut! [nyam]
Mvh, Olof!

Actros861

En sådan skulle man haft...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

tåffår

Den skuffa ser super bra ut..
Arne-Kristoffer F. Arnesen
Leimbach Liebherr 922 hjulgraver
Leimbach Hitachi ZX210
Scania R730 Skapbil
Scania R620 Lastvaxlar

G-Crawler

Tack tack!

Den blir nog riktigt fin när den är svetsad och lackad! :)

Thomsson

Skopan är ju som ett konstverk,man kanske ska köpa en och ha på hyllan [dance1]

Rille

Snygg skopa, ser ut som en Götene?
Något du hade kunnat göra är att lägga infästningen fram över röret. Det skulle se mycket hållbarare ut till maskinen.
Grindfästen läggs över rören, ser både hållbart samt väldigt snyggt ut. Bygger själv redskap dock i något mindre skala än ni grabbar här håller på med  ;)

G-Crawler

Tack Thomsson!

Ja den är riktigt fin att se på faktiskt! :)

Rille: Tack, har utgått mest från en SMP skopa, jo jag vet att grinden går ner över röret men för enkelhetens skull fick det bli såhär, kanske lägger till det om jag gör fler skopor till andra, har sett dina byggen, riktigt fina dom också!  <tumb>

Anders: Jag kan fixa fram en åt dig senare i vår! :)

Rune Gustafsson

 <tumb> Riktigt fint bygge. Kan det vara så att Varios modeller kräver en del av sin byggare. Några frågor: Är larver av plast eller stål? Svingen verkar vara en snäckväxel. Är den ok i rörelsemönster eller ska det helst vara kuggväxel. Låter motorer mycket eller verkar det ok att använda ljudmodul. Jag menar att det kan ibland bli löjligt att behöva höja ljudvolymen extremt för att överrösta motortjutet. När kommer Du att visa maskinen offentligt, mässa... ???

G-Crawler

Citat från: Rune Gustafsson skrivet 11 mars 2013 kl. 22:18:18
<tumb> Riktigt fint bygge. Kan det vara så att Varios modeller kräver en del av sin byggare. Några frågor: Är larver av plast eller stål? Svingen verkar vara en snäckväxel. Är den ok i rörelsemönster eller ska det helst vara kuggväxel. Låter motorer mycket eller verkar det ok att använda ljudmodul. Jag menar att det kan ibland bli löjligt att behöva höja ljudvolymen extremt för att överrösta motortjutet. När kommer Du att visa maskinen offentligt, mässa... ???

Larver är av plast/nylon.

Svingen är snäckväxel orginal men jag har en direktmonterad motor direkt på svingkuggen, svingen låter inte mycket alls nu och fungerar i alla lutningar maskinen står i.

Ingen aning hur det skulle fungera med ljudmodul dock, har noll koll på dom. Pumpen och larvmotorerna hör man säkert emellanåt kan jag tänka mig men som sagt vet inte.

Kanske att jag åker ner till Göteborg på RcLastbilar träffen, dock inte säkert, är så långt dit, beror lite på hur körmöjligheterna kommer att vara, åker inte ner och kör om det har hällts ur en hink sand som man kan köra i.

Actros861

Citat från: G-Crawler skrivet 11 mars 2013 kl. 23:22:34
Kanske att jag åker ner till Göteborg på RcLastbilar träffen, dock inte säkert, är så långt dit, beror lite på hur körmöjligheterna kommer att vara, åker inte ner och kör om det har hällts ur en hink sand som man kan köra i.

Jag kan garantera att det blir mer än en hink med grus att köra i, kommer mer info i tråden :)

Citat från: Rune Gustafsson skrivet 11 mars 2013 kl. 22:18:18
Låter motorer mycket eller verkar det ok att använda ljudmodul. Jag menar att det kan ibland bli löjligt att behöva höja ljudvolymen extremt för att överrösta motortjutet. När kommer Du att visa maskinen offentligt, mässa... ???

Jag tror nog att det ska gå bra med att sätta i en ljudmodul om man vill, hur mycket man behöver skruva upp kan jag inte svara på men jag tycker i alla fall att pumpmotorn är hyffsat tyst. Skulle inte G-Crawler komma ner till Göteborg  så är min maskin likadan fast utan de där små extra detaljerna ;)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Rune Gustafsson

 :) Joo, Crawler ska ju till Götet. Tänker mig att varje maskin har sina speciella lösningar. Intressant med Din lösning på sving. Varios modeller är ju riktiga byggen. Övriga maskiner är för det mesta färdigbyggda eller väldigt förberedda. Ser med spänning fram emot Gbg träffen  <tumb> Kul om även Du kommer med.