Hitachi Zaxis 470 LCH-3

Startat av G-Crawler, 26 november 2012 kl. 22:30:28

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

G-Crawler

Citat från: swerecon skrivet  7 juli 2014 kl. 07:21:14
Ser fint ut  <tumb>. Funderade på det du säger om att du kör på låga varv, är det inte bättre att dels mixa bom, sticka och skopa ihop med pumpen så varvet ökar i när du rör spakarna? Jag har det så på min hjullastare och det funkar kanon, då ligger pumpenoch jobbar upp och ner istället för hela tiden ett högt varv.
En annan sak jag skall testa på min grävare är att till funktionerna fram begränsa servoutslagen på ventilerna så dom öppnar bara ca 50% för att inte få så snabba rörelser.

Jag har redan mixat med pumpen, det gjorde jag nästan direkt när jag fick den, men man lär ändå vara fin i rörelserna för att försöka få en mjuk och fin gång.

Det med ändlägena på servona ska testas, har för mig att jag provade det samtidigt som jag mixade pumpen men inte helt 100 på det, har vagt minne av att man förlorade lite kraft i hydrauliken när jag gjorde det, ska dock testas igen!
Tror min står på 100/100 nu.

Tycker dock det är svängen som är knepigast att köra mjukt, men ska testa lite inställningar i Fartreglaget och se om det går att mjuka upp det lite! :)

swerecon

Ok, trodde du menade att det var svårt med slänt/tilten att köra mjukt. Isåfall kan du testa att bara dra ner utslagen på servona till extrauttagen, inte på resten av hydrauliken. Är det svämgen du tycker är lite hetsig så lägg in expo på den kanalen.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

Citat från: swerecon skrivet  7 juli 2014 kl. 08:40:02
Ok, trodde du menade att det var svårt med slänt/tilten att köra mjukt. Isåfall kan du testa att bara dra ner utslagen på servona till extrauttagen, inte på resten av hydrauliken. Är det svämgen du tycker är lite hetsig så lägg in expo på den kanalen.

Har bara mixar på 3 kanaler, kan inte göra det på extra uttaget då dom andra är upptagna.

Expo har jag satt på svängen redan.

swerecon

Ok, men det kostar ingen mix att ställa utslagsbegränsning på servona till extrafunktionerna. Det ställer du in i sändaren för respektive servo.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

 <popcorn>
Citat från: swerecon skrivet  7 juli 2014 kl. 09:19:01
Ok, men det kostar ingen mix att ställa utslagsbegränsning på servona till extrafunktionerna. Det ställer du in i sändaren för respektive servo.

Menade att mixa extra uttaget.


swerecon

Ser fint ut. Vi har mycket grävning här så du är välkommen ;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

Citat från: swerecon skrivet 10 juli 2014 kl. 22:30:51
Ser fint ut. Vi har mycket grävning här så du är välkommen ;)

Tackar! Ja det vore kul, synd att det är så långt!  :(

Kollade utslagen på extra uttaget idag, hade det på 90/90, ställde ner det till 45/45, vart mycket lugnare!  <tumb>


Var ut och körde lite idag också, började på en väg, har lite problem med dom borstlösa motorerna till larverna, dom kommer bytas mot nya borstade istället då jag tyckte dom tålde lite mer stryk, outrunners sitter lite utsatt där då det kommer ner lite grus m.m där dom sitter.

Lite bilder från idag och några från tidigare jag hittade på kameran...















Hittade också en lite större planeringsskopa! :)







Vägen jag byggde upp, ca 4timmars jobb.






En kortfilm också...

http://youtu.be/3ogQ_PHwlTI

lars@skogshus.se

Hej. Jag vet att det var väldigt länge sedan du startade denna tråden men jag kan inte se att du skrivit att den är såld. Är den det och annars undrar jag vad "rätt" pris är...
Med vänlig hälsning, //Lazze

G-Crawler

Citat från: lars@skogshus.se skrivet 15 juli 2014 kl. 22:16:09
Hej. Jag vet att det var väldigt länge sedan du startade denna tråden men jag kan inte se att du skrivit att den är såld. Är den det och annars undrar jag vad "rätt" pris är...
Med vänlig hälsning, //Lazze

Hej,

Den är kvar i min ägo och ser ut att bli det framöver också.

G-Crawler

Har haft lite problem med drevet på svängmotorn ett längre tag men inte orkat ta tag i det, men nu fick jag fingrarna ur.
Tidigare satt drevet bara fast med 2 st låsskruvar mot motoraxeln men iom att svängen används väldigt frekvent så skruvade dom alltid upp sig till sist, lock tite hjälpte inte.

Så först svarvade jag en ny bussning i mässing som sitter mellan drevet och axeln, då motoraxeln är 6mm och drevet har ett hål på 8mm.



Sen borrade jag ett nytt genomgående hål i drevet och på motor axeln, hålet i drevet gängades till M3 i ena änden, sen på med drevet och i med en genomgående låsskruv/pinnskruv




Nu inget mer lossnande och mycket mindre glapp i svängen efter en testkörning på ca 3 timmar!  <tumb>











Nu väntar jag med spänning på lite frästa delar, något jag verkligen velat haft till denna en lång tid!  <evilgrin>

G-Crawler

Ute och leker lite idag, en bild jag tycker vart väldigt bra, nu spöregnar det!

Iccccie

Får man fråga vad de är för frästa delar som är påväg? 
Snygg bild!

Rune Gustafsson

 <hands> Du är väldigt bra på att få till snygga kort och även filmer.

bm1113

Otroligt snyggt som vanligt och Om jag inte sagt det förr mycket fin tråd att följa :)
MVH Alexander
MVH Alexander