Youtube Tråden!

Startat av MrLinds, 27 juli 2012 kl. 22:09:32

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MrLinds

Tänkte vi kunde posta roliga youtube klipp i den här tråden.

Jag börjar med den här, som för mig är helt otroligt att dom kan få det att funka.
Kiesgrube in 1:87 bzw. H0 während der "Faszination Modellbau" in Karlsruhe 2012

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Detta var något nytt, har aldrig sett innan :)

De ser lite "hysteriska" ut men kan tänka mig att det är inte helt lätt att få så små modeller att fungera riktigt mjukt. Att dem fungerar över huvud taget är grymt.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Gunnar

Det är imponerande att de får en grävare i skala 1:87 att se ut och fungera som en riktig. Verkligen! Men det är alldeles för litet och petigt för min smak. Det tog en stund innan jag tvingades konstatera att grävaren INTE var hydraulisk, genom att kolvstången i cylindern till stickan inte gick riktigt rakt i cylindern. Men som sagt jag imponeras av framförallt det tålamod som måste krävas för dessa modellbyggen. En annan skulle få bygga detta under ett sånt där förstoringsglas med inbyggd lampa...
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Hade inte tackat nej till lite av den talangen. Tydliga bevis för att det inte behövs massa dyra verktyg och maskiner. Grymt
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Gunnar

Håller med föregående talare!

Och massor av övning, för det där var inte det första den gossen gjorde. Respekt, som tyskarna brukar skriva på sina forum.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

MrLinds

Sånt där damm skåp är perfekt. Måst jag bygga någon gång i livet.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mullis

Har sett en film som han gör en framdel bara, men denna är respektingivande...  <wow>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

thf uppsala

Den här tycker jag var riktigt läcker  <tumb>
6 achser SCANIA

Rikard

Scania R 620 6x4 Highline

Rikard

Denna lastbilen har jag kollat på många gånger :) gå fram till 12.56 i filmen så ser ni lastbilen

CLUB DAY H.S.M.E MPBA FINALS BOATS/RC TRUCKS/RC DUCK/TRAINS/FUN DAY
Scania R 620 6x4 Highline

Gunnar

Ja det var mycket fint som visades upp där, men fotografen var bedrövlig. Det var ett rent förb.... vinglande hit och dit  >:(, i stället för att försöka följa en och samma fordon en liten stund och sedan ta nästa en liten stund. Har vi ingen tumme ner bland smilisarna?
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

MrLinds

Den här skulle jag aldrig sätta min fot i.
Om det var meningen att mäniskan skulle vara så högt upp så skulle vi ha fått vingar.

The World Biggest Crane LTM 15300 hebt Flutschutztor