Scania lastväxlare med kran

Startat av Iccccie, 4 november 2012 kl. 14:24:09

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Modellbilsbyggaren

Gillar detta bygge!
Nu vill vi se lite fler bilder
Sällan inloggad här, skicka vanlig mail till mej om ni undrar över något.
Finns även på FB gruppen: Stockholm Rc Trucks

Iccccie

#16
Tack ska du ha! 

Tyvärr går det långsamt frammåt men här är en liten uppdatering.  Fick dit sidoskärmarna  o då såg det ut såhär:




Idag har jag målat lastväxlaren, blev väl sådär nöjd med lackresultatet, valde att måla direkt från sprayburk istället för att måla den med airbrush.



Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Thomsson

Den blir asfin <tumb>
Vad är det för mörkgrå du kör med?

Iccccie

Citat från: Actros861 skrivet 22 februari 2013 kl. 23:57:15
Ser bra ut Iccccie :D

Citat från: Thomsson skrivet 23 februari 2013 kl. 01:08:22
Den blir asfin <tumb>
Vad är det för mörkgrå du kör med?


Tack ska ni ha!  <tumb>

Om jag kommer ihåg rätt är det en vanlig sprayburk med RAL 7021   


boggi

det ser fint ut.. en fråga? använde du ets primer under, eller la du färgen utan någon grund.. [ok]
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

tåffår

Ser bra ut. Lakerte du den montert sån som på bilde, eller del for del..
Arne-Kristoffer F. Arnesen
Leimbach Liebherr 922 hjulgraver
Leimbach Hitachi ZX210
Scania R730 Skapbil
Scania R620 Lastvaxlar

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Iccccie

Citat från: boggi skrivet 23 februari 2013 kl. 07:41:04
det ser fint ut.. en fråga? använde du ets primer under, eller la du färgen utan någon grund.. [ok]


Jag grundade med någon sorts ets primer som färgbutiken blandar till själv för just aluminium, även den va i sprayburk. Använde samma när jag lackade kranen och det blev bra. Tycker grundfärgen fäster väldigt bra på alu.


Citat från: tåffår skrivet 23 februari 2013 kl. 09:45:39
Ser bra ut. Lakerte du den montert sån som på bilde, eller del for del..

Nej, den var delvis nerplockad i "huvudkomponenterna"  Den var nerplockad i 6 delar,  själva ramen, 2 hydraulkolvar, hjälpcylinderpaketet, knäckbommen, och själva "kroken".  Möjligt att jag hade delat själva knäckbommen om jag skulle gjort om det nu.  Tror man får väldigt svårt att montera den om man ska måla del för del.

boggi

det är bra att du använde det. använder man etch p på tex skruvarna så går det oftast att skruva dit dom efter man har målat dom, men som du säger , det kan bli lite svårt att sätta ihop delarna om man har lackat allt isär färgen bygger ju,man får ta det som går resten får sitta.. en som finns att få tag i på nätet är car systems burkar, jag använder lesonals ets primer.. lite förslag till dom som letar.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.