Liebherr 922

Startat av Thomsson, 30 oktober 2012 kl. 22:33:03

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrLinds

Snyggt och så fick den gps också <tumb>
Scanlaser klibba på röret vore lite fräckt.

G-Crawler

Riktigt fin vart den, vilken skillnad mot hur dom ser ut orginal!  <tumb>

SWE IROC

Jäklar va nice den vart! <tumb>

Den hamnade verkligen i rätt händer, kul att se den bli bevarad då dom va bland de första rc grävarna.  :)

Angående pumpen, kan du inte göra som jag och actros har gjort, mixa spakarna på radion till ett fartreglage till pumpen, kom på att du inte har borstlöst iof, men det borde funka med ett enkelt fart reglage, tycker det funkar kanonbra med den lösningen, pumpen går bara på tomgång då man inte rör spakarna och ökar med spakröreslerna.

Mvh // John

Thomsson

Tack grabs,

Jo lite skillnad mot orginal är det allt.
John-spakmix tål att funderas på,jag är lite sopig på det så av ren lathet blir det nog BMA,tror dessutom jag har en hemma här nånstans.

Thomsson

Citat från: Ampen skrivet  8 december 2012 kl. 12:39:51
Snyggt och så fick den gps också <tumb>
Scanlaser klibba på röret vore lite fräckt.

Jo det var tänkt så men jag har inte hajjat riktigt,dom flesta har ju två rör som sticker upp.
Har dock sett en del med bara ett rör,betyder det att det blir sämre precision?

MrLinds

Jag ska ge dig en vild gissning om vad jag tror då jag inte vet själv.
Det har med mottagningen att göra, ibland har man sändare på byggerna som man sänder kordinater och ritningar via och ibland får man från sateliter och det är olika system på dom.

Nu är det här en gissning bara och det finns säkert synpunkter av någon som verkligen vet varför man har två.

Actros861

Riktigt fint Thomsson <tumb>

BMA är ingen dum idé, men det gör inte så mycket skillnad på en maskin, i alla fall inte på lastaren. Man använder hydraulen så mycket så pumpen går nästan hela tiden ändå :(

Kolla lite på YouTube på den radion du har, inte omöjligt det finns en guide till mixning. Det är inte jättesvårt, jag fixade ju det :P
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mullis

Mycket fin, Thomsson!   <tumb>

Angående gps så tror jag det har med om maskinen står i lutning, men det går nog att köra med en mottagare också, om den har typ lägesindikering i huvudenheten, givetvis sensorer i skopa eller arbetsaggregat.

www.atcon.se/documents/NCC_SBUF-projekt_11918.pdf
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

MrLinds

nu vet jag varför vissa har två. tydligen när dom flytar maskinen tappar dom positionen och måste snurra ett halvt varv. Men har man en till slipper man det då vet den positionen hela tiden.
kostar bara 50k extra

Thomsson

Ja då fick man lära sig nått nytt idag igen....tack Ampen.

Thomsson

Väggen rasade.
Hade jag stått 10 cm närmare hade hela maskin varit täck av stenmjöl.
Man kanske ska gräva med skallen ochså lol


SWE IROC

Jag säger bara bandrensning.  [vogel]

Mvh // John