CAT D11 R CD

Startat av CGT, 26 oktober 2012 kl. 17:34:20

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CGT

Jag hittade en tråd i tyska RC Truck and Contraction som behandlade en av mina favorit maskin. Har varit och sett en för ett tag sedan. Tycket att det är ett häftigt bygge. Kanske något som kan inspirera vår "Mäster" Gunnar med några idéer.  <happy>
CAT D11R CD
MVH/Claes

Scania R620 (Nästan klar)
SEMI TRAILER (under byggnad)

MrLinds

Vill ha faktor på en sån.

scaniavabisl56

grymt bygge allt man kan sig =)

MrLinds

Eh allt är gjort på manuella maskiner utan digital <wow>

HillBillyBoy

wtf, jag som satt å fundera på att göra en mycket B-igare modell av en sådan med min gamla stridsvagn,
men nu tappa jag ju suget när man såg hur grym den där var  <wow>


Mvh// Lars-Åke.

SWE IROC

Det här är ren porr.  <wow>  <bounce>
Mvh // John

Gunnar

Ja, han är makalös (före detta banktjänsteman, så han har ju ingen yrkeserfarenhet att luta sig mot) men det har tagit honom ett bra tag oxå de första bilderna i serien är tagna våren 2007.

Jämfört med honom är man en liten praktikant :). Men vad spelar det för roll egentligen, man gör så gott man kan och vill. Om man mot förmodan skulle lyckas göra något i den klassen så skulle inte jag vilja ta ut den i en grushög... aldrig i livet efter allt det arbetet.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

CGT

Du Gunnar jag tycker att ditt bygge (konstruktion)är beundransvärd, det är ingen praktikant som gör den. Det är kul att följa med ditt bygger  <hands>  <drink>
Jag tillhör en i beundrarskaran.
MVH/Claes

Scania R620 (Nästan klar)
SEMI TRAILER (under byggnad)

Gunnar

Jag tackar för uppskattningen!

Rent praktiskt skulle jag nog kunna bygga en sådan som i länken, men jag skulle ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG ha tålamod att göra det! Jag måste kunna se ett slut på mina projekt och så god syn som krävs för det han gjort har jag inte  <bounce>.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Ricardo

Galet fint hantverk, man skulle ha ett par uppsättningar slitdelar innan man satte bladet i backen...   :o
Mvh
Rickard Andersson

Ford Aeromax dc - Zorzi orso tipptrailer
Scania P420 8x8 tungdumper

Gunnar

Jag hade egentligen tänkt svara på detta från trådskaparen, redan när jag först såg tråden men det får bli nu istället:
CitatKanske något som kan inspirera vår "Mäster" Gunnar med några idéer.
Nja, Ampen la upp en länk på en annan "bulldozer" som nog lockar mer i så fall: https://www.youtube.com/watch?v=CZkTL5zGUkg&feature=g-vrec

Jag har sett en sån här tidigare fast då i form av en jordbrukstraktor med den största plog efter, som jag någonsin sett. Jag tror den har världsrekordet i antalet plöjda hektar åker på 24 timmar, med samma förare hela tiden. Killen fick mat av en följebil som körde upp bredvid medan han fortsatte och plöja.

Fast skulle jag bygga en sån här så skulle det inte vara jordbruksvarianten utan den som videon visar. Men som ni vet har jag annat att göra ett tag till  <happy>
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

SWE IROC

Nää, så här ska en slipsten dras.  <fight>

http://youtu.be/F-x5MmqTs0s
Mvh // John