vad jobbar alla med?

Startat av Pierre_r, 28 september 2012 kl. 20:14:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

jag svarar här med då. är kranförare på ncc sen 6 år tillbaka.  även kran tekniker monterar kranar och reparerar dom [dance1] besta jobbet som finns inan des så jobbade jag som bagare  och kock.

Mad Max

#31
Tänkte jag kunde visa lite vad jag arbetar med. Jag jobbar på ett företa som heter Cpac Systems som ägs av AB Volvo. Vi gör mjukvara samt en del hårdvara till olika segment inom Volvo. Jag arbetar inom Construction-segmentet där jag sysslar med mestadels testning. Som huvuduppgift så är jag testledare inom DigAssist, grävsystem för olika grävmaskiner. Volvo har något som heter Co-pilot till vissa av sina gula maskiner. Vi gör all mjukvara till detta och det är mitt jobb att testa detta så att vi är inom de kraven som är satta. Ska väl då tillägga att det endast är Volvos maskiner vi arbetar med.
Denna veckan så har jag fått hoppa in och testa LoadAssist för våra hjullastare. För er som vill veta lite mer kring Volvos olika Assister så kan man söka på Youtube, tex DigAssist Volvo.
Lägger upp lite bilder på dagens aktiviteter. Volvos Oryx simulator för grävmaskin och hjullastare. Riktigt kul att köra  :)
Vi har även två hjulgrävare på vår testyta som ligger 100 meter från kontoret . En EW160 och en EW210. Där tillbringar jag mycket tid  <tumb> Vi är även en del i Eskilstuna på Volvo CE där vi har tillgång till i stort sett alla Volvos gula maskiner.
Ett riktig roligt och utmanande arbete.






Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Guldgruva!  [play]
Inte ett dugg avundsjuk faktiskt...  <poke>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Citat från: Ellis skrivet 26 september 2018 kl. 11:52:38
Guldgruva!  [play]
Inte ett dugg avundsjuk faktiskt...  <poke>

Har du vägarna förbi Ellis så är du välkommen på ett besök  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

OBELIX

Just5 nu långtidssjukskriven i väntan på operation. Men sen kommer jag tillbaka till jobbet i Norrköping där vi skär ut alla delar från 15 mm och uppåt till Volvos hjullastare och dumprar. Dagligen rullar det två eller tre 60 tons ekipage med delar till Arvika från oss! Mitt jobb just nu är att slutkontrollera och finputsa smådelar innan leverans. Men jag har gjort allt innan. skurit delar, riktat lyftarmar, svetslagat, rangerat, lastat och suttit och kvitterat ordrar...... Det sista var dötråkigt.....

MVH//Robert C
Smeden i Söderköping, Östergötland