vad jobbar alla med?

Startat av Pierre_r, 28 september 2012 kl. 20:14:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Olof

Citat från: Ellis skrivet  1 oktober 2012 kl. 21:31:53
Citat från: Olof skrivet  1 oktober 2012 kl. 21:04:19
Okej!  <happy>

Är du ambulanssjukvårdare eller sjuksköterska?  :D

Både och  [vogel]
Började som ambulanssjukvårdare och har läst vidare till sjuksköterska på senare tid.

Haha, okej!  <happy>
Mvh, Olof!

MrLinds

Känns tryggt att det finns någon som kan första hjälpen om ellis hänger med på träffar <tumb>

Actros861

Citat från: Eirike93 skrivet  1 oktober 2012 kl. 20:58:43

Som ni ser på bilden så behöver dom t.om krockkuddar på parkeringar de däringa stadsborna1 <happy> [laugh]

Nej stabor är inte kloka  <fight> [laugh]

Själv kör man mjölkbil för Skånemejerier, håller till från Malmö i söder upp till Götene. Mestadels köra jag i Skåne, Norrland har jag inget intresse av att köra i [laugh] lol
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

1314

Pluggar till för tillfället till brandman och har cirka 1,5 år kvar innan jag kan jobba och göra något vettigt

Och går allt vägen så får jag börja köra denna om två veckor  <bounce>
/ Jonas
"Jag tänkte börja med bromsarna,lite lättare att flytta på 2 ton om man slipper sikta på nått billigt..."

Mullis

Driftoperatör på Outokumpu Stainless AB i Avesta, en av åtta - tio varmslipare i hela världen. De ni!   <evilgrin>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Modellbilsbyggaren

Jag jobbar som lastbilschaffis och har gjort det dom senaste 25 åren.
Sitter och kör en kran/lastväxlar bil på dagarna.
Sällan inloggad här, skicka vanlig mail till mej om ni undrar över något.
Finns även på FB gruppen: Stockholm Rc Trucks

HillBillyBoy

jag kör fjärr lite över allt i landet men oftast jämtland-stockholm så man har ju och göra under veckorna <happy>


Mvh// Lars-Åke.

Pierre_r

Ska kanske uppdatera lite.
Har bytt jobb nu så från måndag så jobbar jag på en bilskrot istället för en lastbilsverkstad.

Har helt enkelt tröttnat på att reparera lastbilar och att det var 6 mil enkel resa.
nu har jag bara några km till jobbet  :D

rcmicke

Driver en lek och hobby butik

Pierre_r

Jaha nu är jag tillbaka på lastbilsverkstaden igen...

Såhär kan det gå om man är stressad när man ska byta bromsklocka på ett fullastat bulksläp och inte riktigt hinner städa undan allt innan den ska iväg...

Olof

Hahaha  [laugh]

Är brandbilarna spärrade till 90?
För annars brukar de gammelbilarna gå rätt bra när man har fått upp ångan!  <hands>
Mvh, Olof!

Mathias Bierfeldt

Jag jobbar med "luft".... Jag var ventilationsmontör i 5år och för 5år sen blev jag erbjuden att driva ett av ägarens andra företag VE-Service i Tyresö AB. VE-service arbetar med service och reparationer av ventilationsanläggningar. Senaste tiden har jag jobbat med att utveckla ett nytt styrsystem till Regenair Scandinavia AB som oxå ägs av min "chef".... Rörigt värre  [cranky]
Tidigare har jag jobbat med Skadesanering, Saab leveransverkstaf, OKQ8, Byggnads smide, kört paketbil och kört budbil... Har arbetat parallellt med studier sedan 15års ålder, jag gick en utbildning på Tyresö Gymnasium som hette Servicemekanikerprogramet.
"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man börjar leta efter det"

1314

Citat från: Olof skrivet 21 december 2012 kl. 21:35:51
Är brandbilarna spärrade till 90?
För annars brukar de gammelbilarna gå rätt bra när man har fått upp ångan!  <hands>
Nix, inga spärrar :D FL6:an på bilden är lite nyare så den går riktigt bra men de andra är riktigt trötta.
På skolan där jag går finns också en "brandbuss" som har varit uppe i 130 minst en gång  <happy>
/ Jonas
"Jag tänkte börja med bromsarna,lite lättare att flytta på 2 ton om man slipper sikta på nått billigt..."

Olof

Citat från: 1314 skrivet  7 januari 2013 kl. 18:06:43
Nix, inga spärrar :D FL6:an på bilden är lite nyare så den går riktigt bra men de andra är riktigt trötta.
På skolan där jag går finns också en "brandbuss" som har varit uppe i 130 minst en gång  <happy>

Hehe   <hands>
Mvh, Olof!

boggi

idag har man varit vid den här manicken, ruggigt o fuktigt.
.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.