Huina K970 grävmaskin

Startat av Digger, 29 mars 2022 kl. 16:08:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Digger

Det verkar inte finnas någon tråd för denna så jag skapar en. Idag har jag äntligen fått tummen ur och beställt en grävare och det blir en Huina K970 med den nya radion (18 kanaler) och en extra skopa. så det är mitt första köp av hydraulisk maskin så det ska bli riktigt kul. leverans blir om ca 2-3 v och känner mig som 5 år på julafton igen  [dance1] finns en del unboxing-videos på YouTube men jag lägger nog upp några bilder när jag fått den.


rolf.g@ystad.nu

Hej.  :D
Hoppas du kommer till Tångaträffen o hjälper till att gräva i jordhögarna ?

Mvh
Rolf
Mercedes Actros 6x6, Carson Stone master.
Lesu 8x8 Arocs tippbil.
Vintage Scania 111 6x4
Lastmaskin RC4WD 870K.
På byggbordet: Inget just nu

Digger

Hej Rolf.

Tack för inbjudan. Jag ska se om det passar. isåfall lör-sön men inte fredag. Om det går bra ?

// M

rolf.g@ystad.nu

#3
Hej.

Du är så klart välkommen när som.  :D

Glöm bara inte att anmäla till Classe  ( CeGe ) om du vill ha övernattning och/eller mat   :D [play]
Mercedes Actros 6x6, Carson Stone master.
Lesu 8x8 Arocs tippbil.
Vintage Scania 111 6x4
Lastmaskin RC4WD 870K.
På byggbordet: Inget just nu

Digger

Hej.

ok. tack
när kan man senast anmäla sig ?

rolf.g@ystad.nu

Vet faktiskt inte om det står i inbjudan, om inte, så svarar säkert Classe här  :D
Mercedes Actros 6x6, Carson Stone master.
Lesu 8x8 Arocs tippbil.
Vintage Scania 111 6x4
Lastmaskin RC4WD 870K.
På byggbordet: Inget just nu

cege

Hej

Anmälan vi jag gärna ha minst två veckor innan.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Digger


Digger

#8
Hej.

Då var det dags för lite paketöppning  [dance1] tog ganska exakt 20 dagar från beställning till den var levererad. Haft väldigt bra kontakt med säljaren både vid beställning, under och efter leveransen. är supernöjd so far. Det är en rejäl klump på 32 kg och i princip allt är i metall förutom hytten som är i plast. Det enda jag har pysslat med är att sätta dit klistermärken och mixa hydraulik och pumpen.

Jag vet att många nog föredrar tysk kvalitet eller egenbygd men kan verkligen rekommendera denna modell. inget läckage vilket en del hade problem med när de började tillverka modellen så det verkar vara åtgärdat. ljudet funkar bra men ska nog byt till servonaut SMB.

här kommer några bilder  :D

Wikström

Har själv kikat på denna maskin tidigare och den ser grymt fin ut.

Digger

tack. Detta är min första maskin och hade ett ryck för flera år sen att skaffa någon typ Premacon eller THS men pausade det. Sen nu när jag började kolla i vår hittade jag denna som kom för ca 1 1/2 år sen och efter en del kollande på tuben med alltifrån unboxing till reviews så känns det som ett bra val.

Den är så detaljerad förutom några saker som kromade skydd för cylindrar och motorn är blå av någon anledning. Jag ska måla skydden i RAL 7012. när tyskar som som håller sig till Fumotec och Premacon tycker denna är fin då måste det väl vara ett bra val  :)

nu i veckan har de även kommit men en del nya skopor samt en justerbar gaffe,  förutom de tillbehör som redan finns (klo och rivningstång). Tror de kommer släppa flera tillbehör inom snar framtid och ångrar redan att jag inte valde Paladin EV (med 5D-sticks) som sändare utan kör med Paladin Lite.

Hojta om du har några frågor  <tumb>

Mad Max

Ser ut att vara en riktig fin maskin  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Digger

Tack. Ja det känns som ett bra val. En riktig tungviktare med ca 31 kg, 52 kg inkl lådan. Ryggskottet är nära :)
Jag är ju ny inom detta och undrar om det är normalt att tryckbegränsaren ( tror jag det heter) som sitter nära pumpen blir riktigt varm när pumpen går hela tiden?  Och kan olja bli för varm och isåfall varför blir den varm?

Hoppas nån har svar  :)

Ellis

Vet inte riktigt vad du menar men visst kan oljan bli varm. Går pumpen konstant med höga varvtal så tar det inte lång tid innan det blir varmt. Har du inte mixat pumpen så rekommenderar jag starkt att du gör det.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Digger

Hej.
det är delen där man kan skruva på trycket som blir varm inkl pumpen så klart men som du säger så har jag redan mixat och brukar inte ha pumpen igång hela tiden. däremot verkar det som cylindern på bommen tappar trycket och vill åka ned en aning vilken hände idag så jag plockade isär cylindern och ena o-ringen ser ut att vara lite naggad i kanten.

se bilden. kan det vara det lilla som gör att trycket sjunker ? det är inga läckage från slangar, kopplingar etc. har öppnat upp och lyst med lampa och känt med finger och ingen olja någonstans. tacksam för tips

ledsen för dålig bildkvalitet men filstorleken måste ju vara så liten