Ännu en Volvo

Startat av Saibot, 20 september 2021 kl. 17:41:06

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Saibot

Jag föll bort lite från hobbyn pga brist på tid och annat i vardagen, men nu äntligen har jag fått tillfälle att komma tillbaka och till den äran åkte jag till Tyskland och köpte en begagnad THS EC480D tidigare i sommar. En helt fantastisk maskin som jag haft ögonen på i många år, men det kvarstår en del övning innan allt sitter i ryggmärgen.
Synd bara att man är tillbaka på ruta ett igen, sålde lastbilen eftersom jag inte hade något att lasta den med och nu... nåväl det ordnar sig nog en vacker dag.
Det råkade också följa med en kompis hem som matchar, men efter att jag lagt om kontrollerna lite vill inte redskapsfästet vara med. Någon här som har koll på hur det fungerar? Eller har en Scaleart Commander? Har tänkt öppna skyddslocket och se hur det ser ut men inte haft tid till det.
Är det förresten någon som har något bra tips att få rent smuts i och runt larverna? Kör med en liten pensel men jag tänker att det säkert finns något bättre sätt som jag inte tänkt på.




Ellis

Gratulerar till nyförvärvet!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Grattis till ny maskin  [play]

THS bygger riktigt fina maskiner, tyvärr så har jag hört att de har gått i konkurs.
Läste även någonstans att ev. Premacon ska ta över deras Volvo-tillverkningen men inget bekräftat hos dem än.
Hoppas, för det är som sagt riktigt fina maskiner.

Ända sättet att rengöra banden är att plocka av dem. Först då kommer du åt att böja dem så att alla småstenar försvinner samt att du kan dammsuga drivhjul mm  <tumb>

Mvh Kristoffer
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Saibot

Tackar!
Jo, det var just det... jag hade egentligen lagt, eller skulle lägga en beställning på en ny maskin, men jag anade att något var fel för de var väldigt långsamma i sina svar (tog två månader att få ändrat i offerten) men sen fick jag beskedet att tillverkningen upphör. Tråkigt eftersom det är fina prylar och att Volvo blev lite mer representerade i hobbyn. Det hade såklart varit kul om Premacon tar över, då finns kvalitén fortfarande med!

Misstänkte att det inte fanns några fler genvägar på den fronten.  :)