Vilken ljudmodul

Startat av dany, 23 maj 2021 kl. 20:04:17

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

dany

Har kollat runt lite och det verkar ju vara Beier USM-RC-2 alt Servonaut SM3 eller 7 som gäller. Finns det andra prisvärda alternativ? Tänkte i första hand använda till min grävmaskin.

Edit: Såg att Servoanut har en speciell modul till grävmaskin, SMB. Står dock att den kräver radio med mixerfunktion osv.....funkar en Flysky I6S till en sådan?
Huina 1580 - billigt kan vara bra det också

Mad Max

Hej

Jag kör personligen på Servonauts SMB till min grävmaskin ihop med deras radio och det lirar riktigt bra, dock kan jag inte svara på frågan om just Din radio fungerar att mixa. Har du mixat pumpen till din maskin? Om du har det så ska det nog inte vara några problem att mixa ljudmodulen.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

dany

Har kolla lite nu på Servonauts SMB modul och den verkar fin den också. Dock verkar Beier har fler funktioner. Får undersöka vidare.

Tack för svaret :)
Huina 1580 - billigt kan vara bra det också

Mad Max

Ja Beier har helt klart mer/flera möjligheter till ljud. Har för mig att man kan ladda ner wav-filer från nätet eller spela in egna om man vill.
Jag kommer köra på en Beier modul till min dozer som kommer i höst  <tumb> Ska bli spännande och se hur deras modul fungerar.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Som MadMax säger så går det att lägga in egna ljud. Nackdelen, om man kan säga så, är att du behöver en dator för att programmera modulen. Fördelen är att det går att göra mycket inställningar. Beier släpper med lite ojämna mellanrum uppdateringar o buggfixar till sina moduler. Ibland kommer det en ny funktion i och med en uppdatering.
Kör själv Beier i mina lastbilar, o är mycket nöjd.
/Peter

dany

La en beställning på en Beier modul så ska bli spännande att se hur väl den fungerar. Som ni säger verkar det finnas mängder av funktioner och möjligheter med denna modul. Stora utmaningen blir väl att förstå hur man ska göra för att kunna programmera och använda alla dessa funktioner :)
Huina 1580 - billigt kan vara bra det också