Eget Chassiebygge

Startat av Manolito, 4 februari 2020 kl. 17:59:42

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Manolito

Hej, NU behöver jag all hjälp. Jag tänker bygga ett eget chassie. Det ska vara med en bakaxel. Förra våren köpte jag delar från Dansken i Tånga. Alla delar är från LESU. Det är fram och bakaxel, kardan och framhjul i Aluminium. Jag fick U-balkarna av Classe. Bakaxeln är med "Diffspärr"  Nu är frågan, var kan jag få tag på delarna som jag behöver MELLAN axlarna och balkarna? Aluminiumfälgarna var inte vad jag trodde, så dom är till salu.
Jag undrar också om någon av er har fyrkantiga bakljus som är ofärgade (backlampor). Så småningom tänker jag också bygga en enaxlig "Dolly", men till den har jag bara balkarna. Var hitta axeln till den?  [conf]
Jag tackar på förhand [worthy] [worthy]

SWE IROC

Jag har handlat väldigt mycket lösa delar från EBay Tyskland och England tidigare, nu blir väl England sämre då de har gått ur EU, men det finns säkert folk här som ligger på delar om du bara specar mer exakt vad du söker.
Mvh // John

Manolito

Ja, det är ju just DET som jag vill ha hjälp med. Jag har ju ingen aning om mer än jag har skrivit [conf] [cranky]

tobbe

Vart bor denna herre!! Tänkte om det skulle vara nyttigt o träffas själv bor jag i västerås
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730