Volvo EC750E HR

Startat av Mad Max, 18 september 2019 kl. 18:09:57

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mad Max

Tack grabbar! Jobbet med att få den klar fortsätter. Hydrauliken är nu klar och första testet är färdigt.....kan ses på väggen samt arbetsbänken  lol Hade missat en koppling och fontänen var ett faktum.

Andra testet gick bra och det är nu tätt. Även oljetanken verkar hålla tätt vilket är bra. Jag var lite orolig att det skulle läcka men so far so good  <tumb>

Har printat sista motorkåpan och ett luftfilter i veckan och dem ska nu spacklas och slipas innan lackning. Passade även på att fräsa ut ett skydd för bomkolvarna. Lackade och monterade på dem med ett gott resultat. Även några "fotplåtar" är frästa och lackade.

Nästa uppgift blir att cad:a lådan för högtalaren som ska placeras framför oljetanken. Kommer precis få plats. Tänker att jag ska printa den i två delar för att sedan passa in den i utrymmet mellan oljetanken och kåpan som sitter framtill.
Lite bilder på veckans arbete.












Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Riktigt fint bygge! Hoppas vi får se den på Tånga!
/Peter

Mad Max

Tack Peter. Ja målet är att ta med den till Vårgårda och demolera lite  :) Jockes bensinstation kanske  [laugh]
Nädå, skojar bara. Ska nog få ihop något som jag kan riva  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Blir ju kanon! Ska bli jäkligt kul att se den. Vad uppskattar du att den slutliga vikten blir?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Tackar  :) Som det är nu så väger den in på 25kg. När jag är klar så tror jag att den landar på ca 30kg.
Tror det ska klara sig då underredet är bredare än en vanlig grävmaskin. Men behövs mer vikt så finns plats för lite blyvikter  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

I väntan på några leveranser ifrån Tyskland så har jag ägnat veckan åt lite detaljarbete. Lite räcken är bockade, lödda och lackade.
2mm mässingrör med lite 3D printade detaljer.




Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

/Peter

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

cege

Ska bli spännande att se!

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Mad Max

Tackar!
Då var det lite ljus och ljud på plats  <tumb>



Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Peteruqh

Blir en rejäl pjäs det där.  <hands>
/Peter

SWE IROC

Riktig häftig!  <tumb>

Hur stark är klon må tro.
Mvh // John

Mad Max

#44
Har inte testat klon än då jag just nu väntar på en cylinder som har skickats tillbaka till tillverkaren då den läckte lite. Jag fick mail igår att den är klar och på väg tillbaka, så den bör dyka upp här i början på nästa vecka  <tumb> Då ska jag testa vad den går för.

Två maskiner som snart är redo för Vårgårda  :)





Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.