M24

Startat av joppe, 2 maj 2019 kl. 18:41:16

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

joppe

Godkväll!
Har ett problem med utgång standl./Low (parking light GRÖN) på min M24, har endast 2volt på den utgången? är det något man kan ändra med hjälp av programkort? (har inget själv)
Tänkte lägga bakljus positionsljus på den, hur har ni kopplat det på era bilar ni som kör med M24?
Tack på förhand/ Daniel

rolf.g@ystad.nu

Alla utgångarna är ju minus polaritet, mäter du mellan den gemensamma pluspolen och utgången ?
Mercedes Actros 6x6, Carson Stone master.
Lesu 8x8 Arocs tippbil.
Vintage Scania 111 6x4
Lastmaskin RC4WD 870K.
På byggbordet: Inget just nu

joppe

Hej!
jo det stämmer mäter med den gemensamma + och utgångarna, har 7volt på dom andra utgångarna utom den gröna?
vet ej om det är något som kan ändras med hjälp av programkort? vad har du för volt på den utgången?

rolf.g@ystad.nu

Spänningen har jag inte kollat, jag tror jag har halvljus och positionsljus på den utgången på båda mina Mercor. Kan inte tänka mig att spänningen skulle vara något annat än batterispänningen. Jag har prog kort men kan inte minnas att det går att ändra eftersom det är en minusutgång.
Läs i manualen, men jag tror inte det går att ändra.

Jag är på resande fot den här veckan så jag kan inte kolla vidare. 😉
Mercedes Actros 6x6, Carson Stone master.
Lesu 8x8 Arocs tippbil.
Vintage Scania 111 6x4
Lastmaskin RC4WD 870K.
På byggbordet: Inget just nu

Actros861

Det verkar som att det går att ställa styrkan på alla olika utgångar på M24 med Progkort om man kollar i manualen.

https://www.servonaut.de/shop/media/products/M24.pdf På sidan 30 står det om det :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

joppe

Tack för svaren!
Då förhoppningsvis så går det att ställa med hjälp av ett programkort./Daniel

cege

Har du inget kan jag ta med mitt till Tånga....

Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

joppe

Det låter bra Cege👍🏻 Återkommer till dig efter helgen ser ut att lösas sig med bil dit!