Coupler switch

Startat av Manolito, 20 mars 2019 kl. 11:16:45

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Manolito

Hej alla hjälpsamma. Jag håller på att montera elektrisk avkoppling på min dragbil och på ritningen står det om denna "coupler switch", men den ingår inte i satsen. Var får jag tag i en så'n? och vilken funktion har den? Finns den i någon annan sats? Jag har både en "trailer" och elektriska stödben, men dom har jag inte öppnat än. Jag vill ha min "King Hauler" klar först.
Janne

802°

Kan minnas fel, men jag tror du hittar det du söker i satsen för elektriska stödben.

Instagram = @802dgre

cege

Du minns rätt!

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Manolito

Jag visste väl det! Alltså att ni andra gärna hjälper till. TACK [worthy] för hjälpen. Det är alltså en microswitch?
Janne

802°

#4
Bara fråga på.
Det ska vara en microbrytare som kopplas till MFC:n, tror det ska vara uttag J12?
Har själv inte MFC in min lastbil så jag är ingen MFC guru. <stup>

Instagram = @802dgre

Manolito

Okej, Vi kan gärna kalla det Microbrytare, det är jag som har ett annat namn. MEN problemet är att dom microbrytarna som finns i släpets låda ska sitta på släpet! Det finns ingen extra microbrytare, Så frågan är fortfarande var får man tag på en microbrytare?
Undrar Janne.

cege

Hej Janne
Vi kan kolla det när jag kommer hem från Dortmund.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Manolito


Actros861

Den switchen ska finnas med MFC:en. I min mening totalt värdelös. Den gör så att MFC:en bara ger halva effekten till motorn när du kör utan trailer, den gör också så du får ett koppling/avkopplingsljud i MFC, låter hemskt tycker jag. Den ska mycket riktigt sitta i J12. Vid byte till en långsammare motor blir effekten att lastbilen knappt rör sig alls utan trailer. Vad jag gjorde med min (och många andra) är att klippa kablarna och vira ihop dom så man alltid har full effekt till motorn :)

https://www.rcjaz.co.uk/tamiya-7325031-rc-coupler-switch-56511-mfc0156523-mfc03-17325031-p-90074819.html
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

cege

Det är som Anders säger, vi tittar på det när jag kommer hem Janne.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Manolito

Det är skönt att Ni finns här på forumet!  <tumb> <hands>