Ny Producent av modeller.

Startat av MrLinds, 28 april 2018 kl. 12:56:31

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrLinds

Jag hittade en ny för mig producent av grävmaskiner mm.
https://www.metalhobi.de/en/

Digger

Hej.

hittade också denna modell nu och undrar också om någon känner till Metal Hobi ?

Mad Max

Såg dem i Dortmund förra året. De kommer från Turkiet men ska tydligen ha någon mindre affär i Dortmund. Jag tycker deras maskiner ser gedigna ut men vet ej mer än så. På deras hemsida finns mycket roliga saker  <tumb>

THS kommer med två nya maskiner som de presenterade på Friedrichshafen modellbau i helgen. Kolla THS via Facebook så finns det bilder på maskinerna  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Digger

#3
Tack Mad Max för tipset.
Hade helt missat den nya Volvo-grävaren från THS. den ser riktigt fin ut. Finns dock inte än på deras sajt.

Lägger till länken till klippet för nya Volvo EC480EL från THS
https://www.facebook.com/Truckmodelle/videos/272357113416374/

Mad Max

Inga problem  :) Kan säkert ta lite tid innan den kommer till försäljning. Har för mig att det var så sist de presenterade Dumpern på Dortmund-mässan för ett par år sedan. Då tog det ett tag innan den fanns för försäljning på deras hemsida. Men den ser grym ut. Såg även att Fumotec presenterade en ny grävmaskin. En PC290, bandgrävare med knäckbom. Såg riktigt fin ut den också  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Citat från: Digger skrivet  6 november 2018 kl. 22:26:16
Hej.

hittade också denna modell nu och undrar också om någon känner till Metal Hobi ?

Har kikat lite på deras maskiner på några mässor, senast nu i Friedrichshafen. Gedigna byggen både i kvalité och detalj. Dom har vattenkylda hydraulikaggregat, i alla fall i en grävare jag kikade på. En annan rolig detalj är en skalenlig display i hytten där man faktiskt ser hydraultryck, temperatur och batterikraft i realtid...säkert ett dyrt tillval men ändå!

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

Vattenkyld hydraulik, nu vattnas det rejält  <drool> <drool> <drool> <drool>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Peteruqh

/Peter

Digger

Citat från: Ellis skrivet  7 november 2018 kl. 16:51:41
Har kikat lite på deras maskiner på några mässor, senast nu i Friedrichshafen. Gedigna byggen både i kvalité och detalj. Dom har vattenkylda hydraulikaggregat, i alla fall i en grävare jag kikade på. En annan rolig detalj är en skalenlig display i hytten där man faktiskt ser hydraultryck, temperatur och batterikraft i realtid...säkert ett dyrt tillval men ändå!



de ser ut att vara väldigt detaljerade. Men finns inte så många klipp på youtube. jag är verkligen helt nybörjare inom detta och har inte klart för mig hur mycket jag vill spendera på dessa "leksaker"  :) vill helst ha en så realistisk maskin som möjligt som gärna får ha lite tyngd. Borde åkt på några mässor för att få lite bättre koll och se olika grävare i verkligheten.

Vore intressant att veta hur ni på forumet började och vad som blev er instegsmodell ?  :D

Ellis

Ja det är riktigt fina maskiner. Jag har dock inte provat eller ens hållit i en maskin. Men det jag ändå sett så verkar det ändå hålla god klass, dom körde ändå rätt hårt under mässan.
Dom har en fin hydraulisk knäckbom också  <evilgrin>

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Grymt  <tumb> Hur var det om man jämför mot Dortmund?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Citat från: Mad Max skrivet  8 november 2018 kl. 13:33:19
Grymt  <tumb> Hur var det om man jämför mot Dortmund?

Jag upplevde det mer eller mindre samma som Dortmund! Lite mer återförsäljare i Friedrichshafen. Just lastbil- och entreprenadfronten är nog lite mer i Dortmund. Fler utövare som kör och större "banor" i Dortmund. Så för min del blir det Dortmund framöver. Snackade med en försäljare och enligt honom så åker en del försäljare vartannat år till Fridrichshafen och vartannat år till Dortmund. Han rekommenderade även mässan i Leipzig, tror den är i Oktober. Men det var ändå roligt att vara där, hade tre mässdagar.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

cege

Där fick jag svar på min fråga också!
Tack!

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!