Komatsu Pc490-10 (rivnings-version)

Startat av Mad Max, 25 april 2018 kl. 09:24:33

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Rille

Vita maskiner är helt klart snygga, men MJ, asså näe, jag personligen kan inte med deras färgsättning. Visst kan vitt och blått matchas men på det sättet dem har det är det inte snyggt.
Den blå smala randen runt kroppen på maskin passar inte in överhuvudtaget

Mad Max

Då börjar hytten bli klar, lite fönsterrutor och detaljer kvar. Har även monterat delarna som tilltar hytten och det lirar bra  <tumb>
Även fått på första bommen, ingen hydraulik kopplad än men det blir nästa steg. Saknades en nippel till pumpen som Frank nu har skickat. Så fort den anländer så börjar all dragning av slang mm  <tumb>







Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

MrLinds


Mad Max

En liten fråga till någon som kan svara. Vågar man testköra pumpen utan olja?
Första tanken är ju att det inte är bra att köra en pump torrt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Löste sig med frågan om att köra pump utan olja. Ska man inte göra enligt Frank på Fumotec. Som jag trodde men ville ändå fråga  :)
Håller på att göra alla inställningar i radion just nu, vilket blir en del. Tar sin lilla tid men förhoppningsvis blir det bra. Första intrycket av radion är att den är bra i menyer mm. Många bra alternativ. Lovar att ge en mer detaljerad genomgång när jag är klar  <tumb>
Fick på lite dekaler igår.



Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Peteruqh

Blir fint! För mig som inte har koll... Är det stor skillnad på denna maskinen o den du hade tidigare?
/Peter

Mad Max

Tackar! Den är lite större och nästan dubbelt så tung. Sen kommer jag nu att ha 6 hydraulik-funktioner. Hade tre innan så lite skillnad är det allt  <tumb>
Sen är det väldigt kul och lärorikt att bygga den  <hands>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Rille

Har du förresten både rivningsbom och vanlig, eller bara sistnämnda?

Mad Max

Det är ingen monobom, mer lik knäckbom fast utan hydraulik  mellan 1:a och 2:a bommen.
Kan ställa den i två olika lägen mellan 1:a bom och 2:a bom. Så jag kan även köra den som en "vanlig" grävmaskin.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Ja då börjar byggandet gå mot sitt slut. Servona ska monteras in och justeras sen är det dax att starta upp och börja ställa in radion mm. Lite detaljer plus belysning ska in också men det tar jag sen.





Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Då har jag gjort första testkörningen. Allt gick bra och inget läckte  :) Mixningen var väldigt enkel med servonaut radion. Kan fylla på med mer info om det senare. Får slå ett slag för den radion då den är väldigt enkel att hantera. Den är ju gjord för våra ändamål och det märks när man läst igenom manualen och börjat att trycka runt sig i menyerna<tumb>
Ljudet är också mixat och klart däremot vet jag inte riktigt vart jag ska ha högtalaren. Får lura lite på det under veckan.



Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

tobbe

Snyggt som vanligt!!! Då kör du lite på Vårgårda då om två veckor?
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Thomsson

Vilken maskin!
Blir kanon med Erikssonstuket <tumb>