Liebherr 734

Startat av Mad Max, 9 april 2017 kl. 21:12:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Godkväll.

Fick lite gjort på hytten i helgen. 736:an fick bli donator till underredet av hytten. Efter lite modifiering så blev måtten rätt. Därav anledningen till att golvet är gult.
Det är en del spacklande och slipande kvar innan alla skarvar är borta men man kan börja se konturerna av en dozer.

Fräsen är fortfarande restad men ska komma inom två veckor så då är tanken att fortsätta så band och drivning kommer på plats.

Lite bilder.


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Ser riktigt bra ut!  <tumb>
/Peter

Ellis

Riktigt snyggt!! Ska bli kul å se den i färdigt fullt fungerande skick på Tånga!  <poke>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

cege

Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Mad Max

Tack grabbar!
Ja du Ellis, ska bara säga upp mig från jobbet och anställa ett par gubbar hemma i garaget så ska den nog rulla nästa helg  lol

Ingen press här inte Cege  [laugh]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Peteruqh

Men Ellis preciserade ju inte till vilket år...  Jag ska också ha mitt bygge klart till Tånga, men jag vet inte vilket år!  [laugh]
/Peter

Mad Max

Då börjar underredet växa fram. Två massiva alublock som chassit vilar på. Dessa två ska ska fräsas ytterliggare lite till så att chassit kommer ner mot marken ca 4 mm till. Efter det så lirar måtten perfekt så att drivande bakkugge tar mark på samma höjd som framhjul.
En del kvar att göra men en god bit på väg med underredet.




Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

tobbe

Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Mad Max

Var ett tag sedan jag uppdaterade här men det har hänt en del på underredet och nu börjar det äntligen likna något. Efter mycket jobb så är stommen strax klar. Mycket detaljer kvar men nu vet jag att det funkar. Drivningen blir mycket stabilare med drivning direkt på axel.
Den blir stark o stabil men måste vikta den rejält, blir att köpa bly.
Lite bilder på läget just nu.



Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

En liten film blev det också. Behöver justera bandspännare lite så att det blir lite slappare band. Kapa ner fjädrarna lite så att trycket minskar.

Men den tuffar fram i alla fall [emoji1]

https://youtu.be/Sdu_jBm1i2c

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

vicke rc r620


freco

F?rbaskat fint bygge!

Mad Max

#27
Får börja med att tacka Gunnar för tipset att ladda upp bilder på nu när Tapatalk inte fungerar.

Det har hänt en hel del sen sist och det börjar närma sig slutet på detta bygge. Schaktbladet med upphägning är just nu på arbetsbordet. Allt kommer bli i mässing eller aluminium för att få det så starkt som möjligt.
Än så länge lirar det bra   <tumb>

Har dock lite problem med mina CTI kolvar. Vet inte riktigt vad som är fel men de verkar dra tjuvström då de hela tiden fälls ut på max när man släpper stickan. Har även provat att lägga dem på 2 och 3 lägesbrytare men även där skjuter de ut till max när man sätter brytaren på 0. Någon som har ett råd?














Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Jaha o där kom bilderna på fel håll  [laugh] Får kolla på det sen.
Bör väl även tillägga att den har 734 dekaler. Fick inte tag på 724 dekaler men jagar för fullt. Som jag förstår så är 724 och 734 samma maskin men med olika schaktblad. Men hittar jag 724 dekaler så byter jag  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

#29
Hej på er.

Hoppas kunna få lite hjälp med mina CTI kolvar. Jag får det inte att funka riktigt.
Jag har lagt kolvarna på throttlestickan. Kolvarna går in när stickan dras upp och ut när stickan dras ner.
Problemet, kolvarna fortsätter att gå in när jag släpper stickan. Så problemet blir ju då att fartregaget fortfarande får ström även att stickan är på 0.
Jag har en Spektrum DX10t och tror att det är på den som något ska ställas in men jag har provat runt lite utan framgång.
Någon som har ett tipps?

Kolvar har jag                http://www.cti-modellbau.de/CTI-Hubzylinder/-74-102-110-170-185-328-333-334.html
Fartreglage har jag         http://www.cti-modellbau.de/CTI-Fahrregler/-74-102-110-181-182-191-329-350-354-430.html
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.