Saftblandare

Startat av OBELIX, 28 mars 2017 kl. 18:59:48

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

OBELIX

Ursäkta om min fråga i era ögon verkar lite korkad.....

Såg dessa saftblandare och tänkte att dom skulle vara trevliga och ha på taket på mitt bygge!
Men har jag fattat rätt nu? Det är en JR-kontakt på den, ska den kopplas in på ledig kanal på en ledig kanal on/off  på mottagaren, Och sen sköter den sej helt själv så att säga? Kommer dom då att ström från mottagarbatteriet?

Synd att man inte varit aktiv i RC-världen sen -80`s, då hade ni inte behövt svara på såna här frågor....


https://www.conrad.se/Roterande-ljus-24x15mm-Orange-med-elektronik-Carson-Modellsport-500907010-1-par.htm?websale8=conrad-swe&pi=1521523&ci=SHOP_AREA_14781_1203004

MVH//Robert C
Smeden i Söderköping, Östergötland

Mad Max

#1
Hej

Jag har personligen ingen erfarenhet av Carsons saftblandare men kör själv med Pistenkings. http://www.pistenking.com/shop/
Dessa styrs med puls-ström ifrån en PS-modul. Tror att min PS-modul heter PS4o. Denna modul tar en kanal på mottagaren men du kan styra 4 stycken olika ljusfunktioner.
Man lägger kanalen på en brytare på radion och så skickar man pulser till modulen. En fram och tillbaka på brytaren för att styra den första och sen två fram och tillbaka på brytaren för att styra den andra osv. Samma sak om du vill stänga av så skickar man olika många pulser beroende på vilken av de 4 funktionerna man vill stänga av. Riktigt smidigt då en kanal kan styra 4 funktioner  <tumb>

Kanske inte världens bästa förklaring men fråga gärna på om det är något som jag förklarat dåligt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

cege

Hej,

Nu hann Mad Max före.
Jag köpte Carson förut och jag var inte riktigt nöjd med resultatet.
Det är lampor som du kopplar till styrkortet.

Sedan köpte jag Pistenking istället och är jättenöjd.
Lite dyrare men mer verklighetstrogna.

Du bestämmer ju själv vad du vill ha, men ett tips från coachen säger Pistenking.
Eller i alla fall kolla på alternativen.

Såg att du eventuellt skulle till Aeroseum, där kan du nog titta på en del.
Jag skall försöka få med mig några Pistenking så kan du titta.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

OBELIX

Hej o tack för svar till er båda! Ja, jag ska till Aeroseum och pratar gärna med er om sånt här. Det där med en kanal för att styra flera on/off funktioner verkar ju intressant!

Väl möt i Göteborg på Lördag!

MVH//Robert C
Smeden i Söderköping, Östergötland

tobbe

tja jag har åtta funktioner på en kanal på bilen samtidigt som jag styr fyra funktioner på trailen så möjligheterna är stora o detta med ps4 o och ps4u moduler
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

OBELIX

Hmm.... Jag har mycket att lära hör jag! Om nån har tid på Lördag så får denne gärna visa och berätta lite mer!

MVH//Robert C
Smeden i Söderköping, Östergötland

tobbe

Ja det är bara att säga hej jag o min gröna torped Scania hittar du nog
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730