Mfc-03 vs carson

Startat av Tomcat, 4 mars 2017 kl. 20:57:22

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tomcat

Stööön!

Då jag är ny med detta med rc, frågar jag hellre er som kan, än chansar. Jag har en MFC-03 euoro style, som skall kopplas till Carson reflex stick multi pro. Styrservo o vxl, mm ,mm.
!4 kanaler finns att välja på, frågan är var skall sakerna sitta.styrservo till kanal, ja vilken?. Spelar detta kanske ingen roll, står inget i beskrivning vad jag ser.

tobbe

hej!!!!jag hade mfc03 förut o i mfc kittet har du en beskrivning hur det kopplas in samt hur du använder spakar för o starta o stänga av blinkers mm
mvh
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Tomcat

Hej Tobbe!
Hur man kopplar allt till mfc står klart, det var recievern från carson som inte stod. 14 olika kanaler, får kika bättre.

tobbe

det är lugnt!!alla är vi nya någon gång,men har för mig av beskrivningen att fyra kablar ska ansluta till motagaren typ ett till fyra
om det inte loser sig kan jag kika på min gamla scania som står o skräpar,den är också mfc03 med carson 14 kanal
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Tomcat

Då får grejorna ligga till i morgon kväll. Kika gärna på din Scania, kanske ngn bild. Tack så länge. [coffe]

tobbe

var upp o kollade!!!j4 kanal1,j5 på 2 j6 på 3 och j7på 4
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Tomcat

Tusen tack för hjälpen. Kollade lite mer noga idag, där fans nog en bild på det hela. Men efter en heldag i garaget med färg o lim o gud vet allt, blir man lite mosig i skallen.
Nu är det kopplat iaf!