Intressant leverantör laserskärning.

Startat av cege, 9 februari 2017 kl. 22:49:36

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

cege

Igår träffade jag en intressant leverantör av laserskärning.

De har ett upplägg där man kan logga på deras sida ladda upp en fil med saker man vill ha laserskurna.
Man får pris och kan göra en beställning i deras webshop och får det hemlevererat.
Det goda i det hela är att man behöver inte ha stora serier för att få någon som gör det.
De skär idag i papp, kartong, MDF, plywood och plast.
Upp till 6mm.

Besök deras sida och se själva!

www.techstation.se


// Classe

Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Lumbago

Intressant tjänst!

Undrar vad det kostar?
Och vad använder man för program att rita i?

G-Crawler

Synd att dom inte skär olika metaller.

Du ritar nog i ett cad program och sparar din fil som typ .dwg eller .dxf skulle jag tro.

Gunnar

Hur man gör... klicka på "Hur gör man?" till höger i menyn och läs. Filformatet ska tydligen vara dxf. Om de tillhandahåller något gratisprogram för att rita konturer vet jag inte... man får väl registrera sig och se vart det bär. Det finns ju några exempel längre ner där pris framgår osv.

Men jag blev oxå tvärt besviken när de inte skär metall... men den utrustningen som klarar även relativt tunn metall ligger säkert i ett helt annat prishärad tyvärr.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

cege

Här är en man kan ladda ner.

https://inkscape.org/en/download/windows/

Qcad nämndes också.
Vet inte riktigt hur Nanosoft funkar idag. men den var gratis när jag laddade ner den.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Mullis

Vet flera företag i kommunen som skär med plasma och ett som skär i vatten. Ska kolla med dem om de kan skära lite rostfri plåt till mig.  <evilgrin>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt