Synpunkter på "Reflex Stick UltimateTouch 2,4G 10CH"

Startat av Ukko, 28 november 2016 kl. 16:47:47

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ukko

Hej.
Det var inte igår, faktiskt ett par år sedan, dock har jag varit in några gånger och tittat vad ni håller på med. Trevliga byggen!    <tumb>

Mitt bygge har stått helt stilla.
Funderar att ta upp bygget igen, och börja med att köpa en sändare tror jag.
Vad tror ni om Reflex Stick UltimateTouch 2,4G 10CH?

Hittar inte så mycket om den som jag förstår (holländska och tyska videos), kanske av en anledning, men hoppas inte.
Verkar hyfsad prisvärd med. Billiga mottagare mm.

//Ukko.

Mullis

Den är samma som FlySky FS-i10, så sök på det så får du engelska på youtube.

Turnigy har en liknande, samma hårdvara och programvara men olika design till Flysky/Carson fördel. Den kan ju till och med stå och är tunn med bra grepp!
Jag gillar den, helt klart.  <tumb>
Flygradio, helt klart, men om man kan ändra lika lätt som exempelvis Taranis X9D (en skruv ska skruvas åt inne i den) på vänsterspaken eller om man lär byta ut den mot en högerspak, vet jag inte, för att få centrering på vänstra spaken.

Är behovet bara 10 kanaler så är den helt klart värd det, men behöver man fler kanaler än 10 så rekommenderar jag en Taranis X9D, den blir billigare här i Sverige och man får 16-kanaler men nackdelen är att man lär köpa mottagare separat.

Lägsta pris på eBay är från ca 1500 kr för FlySky FS-i10.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Ukko

Det sägs ofta att man skall inte laga det som fungerar.
Jag har inte kört så mycket än med min lastbil och då med en Carson Ultimate Touch sändare.
Den fungerar och har snygg färg skärm som ser ut att fungera osv.

Som det ser ut, så räcker 10 kanaler för mina behov och det finns ju några trix att öka med lite kanaldelnings prylar, om jag förstår alla trådar rätt.
Jag planerar nästa bil, så naturlig kommer det köpas en sändare till för att man skall kunna rejsa med sonen sedan.    8)

Frågan är om jag skall testa något annat?
T ex en T12K eller T10J.
Priset blir ju dyrare med andra. Jag antar att de olika teknikerna i sändning mellan Carson och Futaba sändare, inte har uppenbara för- eller nackdelar.

OBELIX

Till min Isbrytare som jag bygger just nu så har jag en specialradio från Carson för funktionsmodeller som lastbilar o båtar. Den har 14 kanaler, två tvåvägsspakar, två trimpotar för styrning av servon och sen 8 kanaler med trelägesvippor. Allt gjort för att styra funktioner separat och helt utan konstiga mixningar och sånt. Då jag har styrning av två kretsar på varje trelägesvippa så blir det totalt 22 funktioner som kan styras separat.

MVH//Robert C
Smeden i Söderköping, Östergötland