Scania R470 4x4 Flatbed

Startat av 802°, 8 september 2012 kl. 10:37:37

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Rikard

Blir fint detta Michael.  Vad kostar din ljud modul? Börja bli sugen på sådan  <tumb>
Scania R 620 6x4 Highline

HillBillyBoy



Mvh// Lars-Åke.

swerecon

Den ljudmodulen låter inte helt fel och många funktioner. Är också intresserad men skulle gärna vilja ha en recension av den först:) Sen tillkommer det ju en ESC som lirar med ljudmodulen om man nu jämför med tex Servonaut, vilka också är mer plug and play än Beier vad jag förstår?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Tackar för den förklaringen <tumb> Du menar att den bara är att plugga in egentligen i mottagaren och funktionerna i modulen eller liknande, typ som en M20+. Alltså bara ljuden som skall läggas in på rätt kanal och justeras med timing och längd på loop osv? Har kollat lite på deras demo och det verkar ju inte idiotsvårt <hands>
Är sugen på att testa den på nästa bygge.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Satt och kollade lite på instruktionen till ljudmodulen. Där hittar man under en flik "Outputs" nivåstyrka på olika funktioner. Är det så att man kan ställa styrkan på olika typer av lysen den vägen? Isåfall är det ju toppen, både en M20+ och en BE8 PC i samma modul, ja, förutom fartreglage. Hmmm, inte långt borta det blir en sådan modul direkt.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Ja, så långt är jag med att det behövs motstånd ändå, volten är densamma, men spänningen kan nog ändras. Det går att justera från 0-100% på varje output vad jag förstår och där är det flera alternativ med ljus att välja. Så frågan är om det går att justera intensiteten vilket fungerar på en BE8PC.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Ok, det var den nya modulen jag tittade på. Har inte jämfört dem utan bara det du sa att det fanns minneskortplats på den nya <stup> Då är det nog som jag förmodar, det gör ljudmodulen än mer attraktiv faktiskt i mitt tycke, obegränsat med möjligheter.

Admin, kanske flytta dessa delar av tråden till mer lämplig plats?? Recensioner eller nåt?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Tänkte ifall någon vill söka på modulen och hitta info. Har ju kommit fram en hel del intressanta saker. Kommer nog lägga en beställning inom kort på en sån <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490