Hur aktivt är det här gänget?

Startat av LelleB, 14 november 2016 kl. 12:22:40

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LelleB

Hallå
Jag såg er (?) på Hobbymässan i år och fick riktigt sug efter att bygga om lite modeller och prova själv. Har dock märkt att mycket av informationen i den här forumdelen är gammal (inte nödvändigtvis inaktuell).
Så är det här nåt som byggs av ett gäng i stora staden främst eller finns folk utspridda?
Finns andra ställen för informationsutbyte som är mer levande än den här forumdelen?
Med hopp om att snart ha min första ombyggda 1:87.
Lelle

Ellis

Tjena, å välkommen hit!
Generellt så är det rätt spridda skurar här på forumet, gällande varifrån alla är bosatta.
Vad det gäller just 1:87 så är min uppfattning att de flesta är omkring Stockholmsområdet.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Lumbago

Jag bor i Uppsala. Tre personer som bygger bor i Stockholm och en i Alingsås. Var bor du själv?

Det har inte varit speciellt mycket aktivitet senaste året men nu är åtminstone jag väldigt sugen på att bygga lite nytt igen.

Det finns ett bra forum på tyska med mycket information :

http://78514.homepagemodules.de/

LelleB

Tack.
Jag håller till i Gävle och har gett mig på en lastbil från Herpa som första projekt och har en till som väntar. Helt och hållet utifrån sånt du skrivit på olika ställen här Lumbago. Egentligen är det nog grävare och traktorer som intresserar mig mest, men det känns som lite väl svåra grejer som första projekt.
Är det "standard" att styrservot nyttjar utrymmet i hytten eller har ni tips på mindre servon till ändamålet?
Har ni någon erfarenhet av styrning från kkpmo? (http://shop.kkpmo.com/product_info.php?info=p927_steering-kit-a-in-small-0-5mm-steps-milled-1-87-or-smaller.html)

Lumbago


LelleB

Hobbyking ramlar det in paket ifrån lite då och då så det får bli några såna servon.
Ska ta och leta upp bästa stället för att köpa mottagare och Fallers styrning också då. Amazon UK såg ut att ligga bra i pris på styrkitet.