Truck Puller 3 vs Carson Poison truck

Startat av Bubbre67, 14 november 2016 kl. 03:00:22

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bubbre67

Hej.

Nybörjare som jag är så vänder jag mig till er med lite mer erfarenhet.
Jag har beställt en Tamiya Scania R620 som kommer vilken dag som helst men då jag har förstått att
motorn som medföljer är ingenting att ha så är frågan.
Vilken motor skulle ni rekommendera?
I flera inlägg så lovordas Truck Puller 3 motorn men hur står sig Carson Poison Truck motorn i jämförelse?
Någon som har erfarenhet för gärna dela med sig så blir jag glad.   <hands>

Tack på förhand /Börje
Tamiya Scania R620

Actros861

Ingen erfarenhet av just den motorn men jag har crawlermotorer på 100T som fungerar mycket bra till lastbil. Ser den varvar 6500 vilket är precis lagom.
Säkert ingen dålig motor, den har funnits sedan jag började 09 ;)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Bubbre67

Tack  Actros.

Någon annan som har erfarenhet av Carson motorn?
Det lutar nog åt TP3 motorn men det är alltid kul att höras andras åsikter INNAN jag beställer den. :)

Det kommer nog komma en hel del nya frågor när bygger kommer igång men då i en annan tråd.

/Börje
Tamiya Scania R620

Mullis

Köpte mig Truck Puller 3, kändes mest för att alla andra kör den.
Nej, original är lite väl varvvillig, 13 000 varv tror jag den varvar.

Tror nog att Carson Poison Truck är likvärdig med TP3an.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Bubbre67

Skillnaden mellan Carson och TP3 motorn var att TP3 nog var av lite bättre kvalitet, enligt http://www.hobbyequipment.se/ dit jag ringde och frågade.
Det slutade med att jag beställde en TP3 motor som något försenat ska ramla ner i brevlådan i slutet på denna vecka.

Efter att jag hade beställt min motor såg jag att även servonaut har en truck motor, servonaut TM72. Någon som har erfarenhet av den?

//Börje
Tamiya Scania R620