Rotortilt.

Startat av G-Crawler, 28 oktober 2016 kl. 22:19:13

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Råddeby

Den ser kanon ut. Lägger in beställning på en till en 8 tonnare. Gärna med grip. Hehe

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

G-Crawler

#31
Citat från: Råddeby skrivet 13 november 2016 kl. 10:55:03
Den ser kanon ut. Lägger in beställning på en till en 8 tonnare. Gärna med grip. Hehe

Tack alla!  <tumb>

Haha, tycker det här är litet nog, så en grip på det vette 17! :)

Idag fick jag ihop allt så jag kunde testköra rotorn iaf, läckte inte en droppe nånstans under testkörningen iaf, så det var skönt, då alla slangar bara är påtryckta utan hylsa över slangen och nipplarna.

Saknar bara ett fartreglage till snabbfästet på rotorn sen ska allt funka!









https://youtu.be/8gef6x40Qfw

GöranA


Ellis

Hur bra som helst! Ska bli kul å se den slutliga versionen!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Rille

Ska rotorn ha så pass låg fart?

RLundgren

Sjukt häftigt!! Någon gång skall jag också ha en grävare.
Men först måste pengarna gå till en i skala 1:1!

Gunnar

Det blir fint det där när det blir gjort i metall  <tumb> <tumb> <tumb>

Jag tror vi har rätt roligt du och jag, G-Crawler  <happy>
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

G-Crawler

Citat från: Rille skrivet 14 november 2016 kl. 16:19:12
Ska rotorn ha så pass låg fart?

Ja, så får det bli så länge.

G-Crawler

Tack alla som gillar den, det uppskattas!  <tumb>

Gunnar: Jajamen, här har man kul på många sätt! ;)

Har fått reda på att en bekant köpt sig en rejäl CNC fräs, så har skickat filen till han så skulle han kolla om det var något han kunde göra, kan nog bli bra mycket billigare än det pris jag fått från den som brukar hjälpa mig med sånt, återstår att se dock.

G-Crawler

Där tog leken slut!! :)

2 skopor vart för mycket, dock hade jag en spricka i själva rotordelen innan så hade inte allt för stora förhoppningar.
Nåväl, får väl dra igång en 20 timmar + print igen då, va ju så jäkla kul att köra maskinen med rotortilt! :)

Lödde även ihop en planeringsskopa jag hade delar till liggandes sen tidigare.








Gunnar

Du får väl lägga på lite mer material runt de öronen före nästa utskrift då... i väntan på delar av metall  <tumb>. Och så får du väl se det positiva i det hela nämligen att du har hittat den svaga länken. Det är fördelen med mekanik kontra elektronik, det syns oftast varför det inte funkar  <evilgrin>, men du hade ju "jäkla kul" så länge det varade  <happy>
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

G-Crawler

Citat från: Gunnar skrivet 15 november 2016 kl. 22:24:34
Du får väl lägga på lite mer material runt de öronen före nästa utskrift då... i väntan på delar av metall  <tumb>. Och så får du väl se det positiva i det hela nämligen att du har hittat den svaga länken. Det är fördelen med mekanik kontra elektronik, det syns oftast varför det inte funkar  <evilgrin>, men du hade ju "jäkla kul" så länge det varade  <happy>

Haha, ja precis, så är det ju! :)

Jo det borde jag göra, men kommer nog få den fräst ganska snart hoppas jag så det får vara såhär så länge.

Mullis

Mycket snyggt, synd den gick sönder men svagaste delarna hittas ju på när grejerna testas.

Det låter ju bra det, så vi får se på ett resultat snart i metall (aluminium?).

Planeringsskopan blev fin den med.  <tumb>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

G-Crawler

Citat från: Mullis skrivet 30 november 2016 kl. 07:38:38
Mycket snyggt, synd den gick sönder men svagaste delarna hittas ju på när grejerna testas.

Det låter ju bra det, så vi får se på ett resultat snart i metall (aluminium?).

Planeringsskopan blev fin den med.  <tumb>

Tack!  <tumb>

Ja så är det, hade jag gjort denna endast för 3D printning hade jag gjort modellen på ett annat vis, nu hade jag räknat med att det skulle bli fräst i metall så jag gjorde modellen på det viset direkt för att slippa gå in och ändra i efterhand.

Själva rotordelen är på gång nu, får se när det blir klart, den undre delen med redskapsfäste blir längre fram.

Tiltfäste/grindfäste är på laserskärning.


G-Crawler

Fick lite laserskurna delar igår så jag började sätta ihop grindfäste/tilt delen idag, inte så mycket att visa men alltid något! :)

Själva rotorhuset är på gång att bli fräst, får nog den delen i mitten av februari typ, sen redskapsfästet blir lite längre fram.