Rotortilt.

Startat av G-Crawler, 28 oktober 2016 kl. 22:19:13

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rille

Kom att tänka på denna tråd, ser riktigt bra ut det där när det har blivit fräst. Har du hunnit få några mer delar? :)

G-Crawler

Citat från: Rille skrivet 14 april 2017 kl. 15:09:53
Kom att tänka på denna tråd, ser riktigt bra ut det där när det har blivit fräst. Har du hunnit få några mer delar? :)

Jorå, jag har fått rotordelen iaf, nu väntar jag på underdelen, har bara inte tagit mig tid att lägga upp något här, men här kommer några bilder på delen.
















tobbe

sååååå!!!!!snyggt  <tumb>
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Rille


flightace

Dom där bitarna e inget en spottar fram hur som helst med manuella maskiner,,rejäl utmaning det för den som ger sig på det,


G-Crawler

Citat från: flightace skrivet 17 april 2017 kl. 18:02:09
Dom där bitarna e inget en spottar fram hur som helst med manuella maskiner,,rejäl utmaning det för den som ger sig på det,

Tack allihopa!  <tumb>

Nej det stämmer, kan inte ta åt mig äran för tillverkning/programmering av dom då jag lejt det till en som har tillgång/kunskap av 4-axlig CNC fräs. Jag har endast ritat upp modellen.


RTJ43

Hur går det med rotortilten?
Scania R730 Lastväxlare

Mvh Emil

G-Crawler

Den har legat på hyllan då jag fortfarande väntar på några delar som dragit ut på tiden, han har haft mycket att göra och jag har också haft en hel del att göra.
Så fort jag får resterande delar ska jag börja med den igen.  <tumb>

RTJ43

Okej okej. Ja jag tycker den är riktigt grym hittills i alla fall.  <tumb> Jag är själv inne på att kanske skaffa en maskin och då hade jag ju villa en rotortilt i så fall. såg en annan kille på Youtube som också hade en rotortilt men han hade även byggt sin maskin då den är en Kobelco. Du kanske har sett dom klippen?
Scania R730 Lastväxlare

Mvh Emil

G-Crawler

Citat från: RTJ43 skrivet 21 januari 2018 kl. 21:58:35
Okej okej. Ja jag tycker den är riktigt grym hittills i alla fall.  <tumb> Jag är själv inne på att kanske skaffa en maskin och då hade jag ju villa en rotortilt i så fall. såg en annan kille på Youtube som också hade en rotortilt men han hade även byggt sin maskin då den är en Kobelco. Du kanske har sett dom klippen?

Tackar!

Ok, intressant, vad tänker du på för maskin?

Jag har 2st extra jag tänkte sälja, men ska testa min lite först så jag ser att den funkar.

Jo jag har sett den, riktigt grym med grip också! :)

RTJ43

Okej grymt. Ja jag skulle allt vara intresserad av en och va skulle den hamna på i dollars :D

Jag är lite inne på en Volvo EC480 eller en O&K RH6.6. Men va kör du för maskin och köpte du den? man skulle ju behöva lite info om maskinerna innan man lägger pengar på någon. Sen kanske jag ska börja med att bygga klart min lastbil hehe [play]
Scania R730 Lastväxlare

Mvh Emil

G-Crawler

Citat från: RTJ43 skrivet 22 januari 2018 kl. 22:45:14
Okej grymt. Ja jag skulle allt vara intresserad av en och va skulle den hamna på i dollars :D

Jag är lite inne på en Volvo EC480 eller en O&K RH6.6. Men va kör du för maskin och köpte du den? man skulle ju behöva lite info om maskinerna innan man lägger pengar på någon. Sen kanske jag ska börja med att bygga klart min lastbil hehe [play]

Vet inte faktiskt, måste räkna lite på det, skickar PM när jag vet mer.

Jag har en Vario/Fumotec grävare, tillverkad i början av Fumotec men säljs idag av Vario Earthmovers, den är lite större än de du nämner och har lite mer kraft i hydrauliken. Det beror på vad man är ute efter. Min väger idag ca 45kg och brukar köra på runt 23-25 bars tryck oftast men går ibland högre för att få lite extra kraft.
Jag gillar min för att den faktiskt går hyffsat bra att gräva med i vanlig mark (inte en packad grusväg då kanske).

Men vill man ha en att "mässgräva" med och kunna gräva lite mjukare material samt att passa in i lastbils skalan (1:14) så är dom du nämner bra val.
Finns en sådan 480 här på forumet, vilken är den jag hade valt av de 2 du nämner.

RCemil

Jag är också extremt intresserad om du ska sälja en rotortilt :)

RTJ43

Ja gör så.

Ja och 480 är riktigt snygg med. Gäller bara hitta bästa stället som säljer dom.
Scania R730 Lastväxlare

Mvh Emil

G-Crawler

Då fick jag äntligen underdelen (redskapsfästet) till rotortilten, dock så lär jag fixa lite innan jag kan få i en motor då utrymmet där är 0.2mm för litet. Men det ska fixas innom kort! :)

Här kommer lite bilder...