Okej grymt. Ja jag skulle allt vara intresserad av en och va skulle den hamna på i dollars
Jag är lite inne på en Volvo EC480 eller en O&K RH6.6. Men va kör du för maskin och köpte du den? man skulle ju behöva lite info om maskinerna innan man lägger pengar på någon. Sen kanske jag ska börja med att bygga klart min lastbil hehe ![[play]](https://rclastbilar.se/forum/Smileys/aaron/senile.gif)
Vet inte faktiskt, måste räkna lite på det, skickar PM när jag vet mer.
Jag har en Vario/Fumotec grävare, tillverkad i början av Fumotec men säljs idag av Vario Earthmovers, den är lite större än de du nämner och har lite mer kraft i hydrauliken. Det beror på vad man är ute efter. Min väger idag ca 45kg och brukar köra på runt 23-25 bars tryck oftast men går ibland högre för att få lite extra kraft.
Jag gillar min för att den faktiskt går hyffsat bra att gräva med i vanlig mark (inte en packad grusväg då kanske).
Men vill man ha en att "mässgräva" med och kunna gräva lite mjukare material samt att passa in i lastbils skalan (1:14) så är dom du nämner bra val.
Finns en sådan 480 här på forumet, vilken är den jag hade valt av de 2 du nämner.