Rotortilt.

Startat av G-Crawler, 28 oktober 2016 kl. 22:19:13

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Rille

#15
Fräckt bygge! Lite stor maskin att ha RT på i verkligheten men klart häftigt :) Klackarna i framkant på fästet, i underkant. Vad är tanken med dem?
Ser inte ut att fylla någon funktion annat än att se konstigt ut motför verkliga grind fästen.
Se till också att få ett tak mellan grinden i övre fästet, öppet sådär skulle aldrig hålla normalt sett.

G-Crawler

Citat från: Rille skrivet  2 november 2016 kl. 17:10:40
Fräckt bygge! Lite stor maskin att ha RT på i verkligheten men klart häftigt :) Klackarna i framkant på fästet, i underkant. Vad är tanken med dem?
Ser inte ut att fylla någon funktion annat än att se konstigt ut motför verkliga grind fästen.
Se till också att få ett tak mellan grinden i övre fästet, öppet sådär skulle aldrig hålla normalt sett.

Den är inte klar än.

Rille

Nej det förstår jag, men även som "prototyp" lägger man ju dit alla delar för hållbarheten ;)

G-Crawler


G-Crawler

#19
Gjorde ett provisorisk kopplingsdon för att kunna testa allt här framöver, ska försöka komprimera storleken lite då denna känns lite otymplig.

Kommer göra ett rektangulärt block ist som får lite lägre bygghöjd, kommer bli mycket smäckrare och även bättre för slangdragning! :)






G-Crawler

Lödde ihop en cylinder idag, har en liten lödning kvar kom jag på nu, nedre anslutningen glömde jag! :)
Bara hoppas dom är täta.










Mad Max

Så coolt Kalle!!   <hands> <hands> Ska bli kul och se när det blir klart  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

G-Crawler

Citat från: Mad Max skrivet  9 november 2016 kl. 16:43:00
Så coolt Kalle!!   <hands> <hands> Ska bli kul och se när det blir klart  <tumb>

Tackar! :)

Ja jag är sugen på att få ihop allt nu, har inte så mycket kvar innan jag kan testa allt på maskinen, men nå grävtest blir det inte förren jag har den gjord i metall och det blir vår! :)

G-Crawler

Då var allt lött, puh vilket pill!!  [shock]

Då det var 3st små delar som skulle dit på samma lilla yta så blev den delen så varm varje gång jag värmde så dom andra lossnade och så var det bara börja om! :/
Så vart det några gånger och 2 av delarna ska sitta rakt på ett runt objekt, att få det rakt från alla håll var ett h-vete!!

Nu sitter dom då där och även nedre anslutningarna.

Såhär ser det ut nu.










Rille


Ellis

Tummen upp!! ...igen  <tumb>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

G-Crawler


Peteruqh

Riktigt imponerande!  <tumb>
/Peter

freco


SWE IROC

Ser riktigt fint ut Kalle, även om maskinen din är stor blir det pilligt ändå, ska bli kul att få se den i funktion då den är färdig och vårvärmen har kommit tillbaka.  <tumb>
Mvh // John