MJ-hobbymässan 2016

Startat av Lumbago, 28 oktober 2016 kl. 21:21:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lumbago

Vi blir 4 personer som ställer ut på MJ-hobbymässan i Älvsjö och kör radiostyrt i skala 1/87. Monter B04:34.

Lördag 5/11 10-18
Söndag 6/11 10-16

Kom och titta, brukar vara en väldigt stor och bra mässa!

Film från förra året:
https://youtu.be/8rKRm3sM9DE

Lumbago


802°

Snygg film! <hands> <popcorn>
Synd att jag inte kunde vara med, får vara med nästa gång.  [play]

Instagram = @802dgre

Gunnar

 <happy> Jag är full av beundran över det ni gör i skala 1/87. Att ni lyckas få till rörelser med elmotorer osv när allt är så smått och få det att röra sig så bra... <tumb> <tumb> <tumb> Mina modeller är ju 7ggr större och jag tycker ändå att många delar är för små, å andra sidan... ju större modell desto större krav på detaljer.
Men huvudsaken är att man gör det man gillar och trivs med :)
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Lumbago

802:
Ja det var synd att du inte var med den här gången. Vi saknade dig, dina bilar och dina moduler!

Ändå hade vi nog mer trafik på banan än vi haft förr, tack vare att vi var 4-5 pers som körde mesta tiden. Fast hade absolut inte skadat att vara ännu fler. :-)

Gunnar:
Tack!
Många verkar resonera som du: kul att titta på men alldelesför pilligt/litet för att själv bygga. Lite synd, det hade varit ännu roligare med mer folk, fler bilar och fler moduler.


Lumbago

En till film:

https://youtu.be/M5FxZEESGPI

Lite om bilarna:

Unimogen, MAN:en med tipptrailern, följebilen och den blå hjullastaren är MrLinds. Hjullastaren byggde han klart i Tånga i våras, och det här var första mässan han körde den.

Den vita Daf:en är Ceges. Måste vara ett par år sedan han byggde den, men den fick en ny framaxel som funkade bättre kvällen innan mässan. Sen fick den lite mer "service" både på lördag och söndag och på slutet gick den riktigt bra, även med släp.

Timmerbilen tillhör Håkan (han är inte med på forumet), och jag har hjälpt honom att få den fungerande under hösten. Håkan har hållit på länge med att bygga statiska, ej radiostyrda lastbilar i 1/87 och det syns nog att han har lagt ner lite mer jobb på lack och skaladetaljer på sin bil. Timret är förresten gjort av Kina-ätpinnar.

Resten av fordonen är mina. Scanian med blå hytt och vitt skåp är nybyggd, och har FPV-kamera och sändare. Väldigt kul, både att köra FPV och att köra "som vanligt" och låta någon annan "åka med".


Gunnar

Jag kan inte se någon film i inlägget ovan  [conf] ... bara en stor tom yta.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

freco

Imponerande vad ni lyckats åstadkomma med de där små bilarna!