Volvo FH16-750

Startat av Mad Max, 7 oktober 2016 kl. 15:07:03

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimmy

Nu håller jag med om att maila och inte få svar är väldigt dåligt, speciellt om det är flera mail som skickats. Men med tanke på hur viktigt det är att få svar kanske det vore bättre att ringa??
Kan du inte ringa själv så kanske du kan få hjälp av någon. Hade själv liknande problem med en leverantör i Tyskland och mailade en massa och fick bara ett svar på ca 10 mail. När jag sedan ringde så var det aldrig några problem. Tror att en del inte gillar kontakt via mail utan vill ha det via telefonen istället.

Bara en liten tanke ifrån mig  [snack]

freco

Någon som har hört nåt mer om hur det går med den här modellen???

swerecon

Dom lägger ut en ny video varje vecka, oftast fredagar, på vad dom håller på med för tillfället. Det jag vet är att dom har 4 industrifräsar som går 24/7/365 och gör gjutformar.
Vi som förbeställt fick en julklapp i form av en stol till bilen samt deras nya förarfigur, ser kanonfint ut. Anledningen att det tagit sjukt lång tid beror på några olika saker, dels fick dom mer underlag och rättigheter än vad dom visste från början vilket innebar bättre modellunderlag och finare prylar. Sen gick dom första gjutformarna sönder och dom fick börja om.
Jag har inga större problem att vänta på bilen med dom förutsättningarna, det kommer bli bra i slutändan och dom visar att projektet lever.
Den sista informationen jag har är att bilen skall kunna börja levereras någonstans första kvartalet 2018.
Dom låter och helt novisa personer bygga bilen efter beskrivning för att kolla att dom inte missar något innan dom ger ut modellen.
Vi kommer också att få 20% rabatt på addon delar till bilarna som kommer ha olika "kit" för att t ex göra om bilen till 3 axlad.

Bara att vänta  [play]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

freco

Det låter ju bra! Jag har heller inte några problem med att vänta på nåt som blir bra  :)
Jag beställde för länge sen till det lägre priset och fick den första broschyren med info om modellen + brev om försening, men nån stol mm har jag inte sett till... Hoppas dom inte tappat bort mig i orderboken  :-\

swerecon

Ok, jag beställde också till det lägre priset men från RC3D.dk. Fick också den broschyren samt att dom skickar något infomail ibland, har nog fått 3-4 st under 2017.

Beställde du direkt från Verkerk?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

freco

Japp, direkt från Verkerk.

Spirit

#51
Det bidde inga fler Volvo FH16 från det hållet.  :'( Jag har varit in på sidan lite då och då eftersom jag varit sugen på bilen, och tyckt hemsidan betett sig allt mer knäppt. Men nu läste jag om att Verkerk har lagt in om kunkurs, det finns information om detta på deras facebooksida.

Mycket trista nyhert! Undrar om projektet blev för mycket för dem... ::)
V8 or bust!!