Volvo FH16-750

Startat av Mad Max, 7 oktober 2016 kl. 15:07:03

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ukko

Små lurar på denna lite.   :)
Kan man tolka detta att om man köper detta första version, så kan man bara köpa till ett axelpar till och då har man 6x4 eller 6x2 utan att behöva köpa nytt chassie?

"Future options:
Free axle configurations, due to several different axle modules
These axles modules comes with suspension and chassis parts, so every axle
configured can be realized with the basic 4x2 frame/chassis as basic start."

freco

Jag har tolkat detta på samma sätt. Måste ju innebära att man sen får skarva på ramen en bit för den tredje axeln.

Ukko

Citat från: freco skrivet  1 januari 2017 kl. 22:28:12
Jag har tolkat detta på samma sätt. Måste ju innebära att man sen får skarva på ramen en bit för den tredje axeln.

Exakt, så ser det jag också.
Ganska coolt, om det är gjort på ett snyggt sätt, så slipper man köpa och byta hela chassiet, vilket måste väl göra lite på priset också.
Hade varit bra att få en indikation på hur mycket de tänker ta för ljuset, extra axlar osv.
Då bilens pris går ju upp ganska så mycket efter pre-order och det reflekterar väl också för de övriga komponenterna. Men finns det någon pris/kvalitet koppling, så lär det bli riktigt bra grejer. Kanske t o m något erbjudande till de som köpte de första bilarna.

Mad Max

Så som jag förstod det när jag mailade dem var att man köper ett "6x4 kit" om du vill bygga ut din bil till 6x4.
Med det "kittet" så får du komplett hjul-upphängning med färdig ram. Du behöver bara flyttar över allt ifrån 4x2 så har du en 6x4.
Det ända som blir över är ramen till 4x2.  <tumb> <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

freco

OK, i så fall är det lika bra att vänta med att börja bygga tills 6x4 kitet är tillgängligt  [meet]

Mad Max

Citat från: freco skrivet  3 januari 2017 kl. 23:25:03
OK, i så fall är det lika bra att vänta med att börja bygga tills 6x4 kitet är tillgängligt  [meet]

Japp, går i samma tankar. Jag ska till Dortmund i April så jag hoppas att de har kittet klart då så man kan titta på det och köpa det  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ukko

Har ni betalat bilen i förskott eller betalas det när de vet leveransdatum?
Har ni fått mer information om bilen eller leverans?
Det finns en promo video på deras sida nu, visar inte så mycket mer än stillbilden, men alltid är det något...

Ukko

Denna vill man nog behålla som den är, dvs inte bygga om till en lastbil (istället för dragbil som den är), eller?
Även om man köper till 6x4 sedan.
Självklart beror det på hur ramen är byggd osv.
Bara lite funderingar.

Mad Max

Bilen är betalad i förskott men jag har inga problem med det då jag vet att Verkerk är ett seriöst företag. Har träffat dem ett par gånger i Dortmund på Intermodellbau.

Jag fick lite info via posten på bilen, ett infoblad med lite bilder samt en text där de meddelar varför den är försenad. Förväntad leverans är i April.

Min tanke är att göra den 6x6 dragbil och köpa en tipptrailer men jag hinner säkert komma på något nytt innan den finns hemma  lol
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ukko

Har ni någon bra kommunikations ingång till dem?
Eller fungerar mailadressen som står på deras hemsida?
Jag har inte fått svar på ett par dagar, men det kanske tar lite längre tid att få svar via mail.
Det gäller en order.

Ukko

Har ni hört något om bilen?
Mer än som står på deras hemsida?

freco

Nej, inte ett pip... Hade nästan glömt bort den nu...

Mad Max

Har inte heller hört något och nu börjar jag att tröttna....... [conf] Jag menar, först skulle de leverera efter Jul. Sen var det April.....snart har Juni gått också.
Har mailat dem två gånger utan svar. Skickar nu ett mail om att jag vill annullera beställningen och ha mina pengar tillbaka.

Hur svårt kan det vara att svara på ett mail??  [angry]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

vicke rc r620

Riktigt dåligt av ett sånt företag som detta tycker jag [dont]

Mad Max

Håller med dig Victor, bedrövligt!!

Mail Nr 4 iväg då....... [angry] Fortfarande inget svar  [conf]

Kan bara som jämförelse meddela att jag i helgen har mailat lite med Frank på Fumotec och fick svar på mina mail inom loppet av ett par timmar. Då snackar vi ändå lördag och söndag.

Snacka om skillnad  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.