Volvo FH16-750

Startat av Mad Max, 7 oktober 2016 kl. 15:07:03

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ukko

Denna ser så himla modern ut, så man är lite sugen.
Jag hoppas de andra också kommer med flera uppdateringar av sina modeller.
MAN har väl fått en facelift hos Tamiya.
MB är väl också ny med sin Giga serie.
Nästa är väl Scanias nya som skall ut.

Fick du någon information om eventuell öppet köp på Volvon?

Mad Max

Nej, jag har mailat dem två gånger att jag vill annullera köpet men får inget svar??
Har även innan det mailat lite frågor om vilka produkter som är kompatibla till deras bil men inte fått något svar då heller. Jag ville gärna beställa hem lite produkter så att jag hade lite hemma när bilen kom men när inga svar kommer så tröttnar man lite och det var till viss del det som fick mig att avbeställa.
Ska maila dem idag igen och så får vi se vad som händer......... [conf]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ukko

Även om produkterna är bra, så vill man ha bra support också.
En helt ny modell, tänk om något går sönder när man bygger, då vill vill man ha snabb hjälp.
Hoppas du får svar.

vicke rc r620

Tjena Mad Max. Jag har ju beställt en för ett tag sedan också. Borde jag in te få ett mail nu att lastbilen är påväg? Känns som att man blivit lurad :(

Mad Max

Hej Victor.

Jag har mailat dem tre gånger att jag vill avboka ordern men har inte fått något svar alls...... Vet inte vad jag ska tro??
Sista mailet sa de att det var leverans i slutet på december.
Ska maila dem imorgon igen, tror det fanns telefonnummer på hemsidan. Får jag inget svar på mailet så tänkte jag ringa dem efter nyår.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

arnfinnk

Info ifra RC3d på Facebook

Enlig kom den

Jer som har bestilt den nye Volvo fra verkerk

Har nok regner det ud eller har fåde det af vide af mig at den desværre ikke blev færtig til jul som i var love

Der er nu laver en lille folder til jer personlig som i vil kun læse lidt om den og se foto at del så er laver

Bilen er forsinke til 1 kvt 2017 nærmer dato vil bliver oplyst til jer når vi kommer tætter på

Men som der stå i den lille folder så vil i få 20% på alt det Extra udstyr i vil købe til jeres bil men det vil i får mulighed for når vi nærmer os dato for levering

Hvis du stadig har noget du vil høre om holder jeg min tlf åben til jer som vil snak med mig imorgen torsdag 10-13 hvor jeg vil besvare jeres opkald

Skulle nogen ha lyst til at købe en har jeg fåde 5 Extra til de 3500 kr efter 31.12.2016 vil prisen være de 6500 kr
Arnfinn Kolstad

freco

Jag har också beställt och fick idag en folder med bilder med posten. Har så mycket annat att stå i, så för min del gör det inte så mycket om den dröjer lite. Ser ut att bli en riktigt fin modell.

swerecon

Tänkte beställa idag men kollade igår och fick svar, bilarna försenade i leverans fram till Mars-April.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Mailade den igen nu men jag behåller den, ibland är man gott velig  lol
Grabben vill gärna börja med detta så vi kan bygga den tillsammans.
Frågade även om man skulle kunna hämta upp den i Dortmund i April då jag ska dit nästa år. Få se om de svarar denna gången.
Tror att det blir en riktigt fin lastbil  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

vicke rc r620

låter riktigt bra <tumb>
tråkigt bara att dem inte svara dig mad max, supporten är ju en viktigt del i ett köp

Mad Max

Citat från: vicke rc r620 skrivet 23 december 2016 kl. 10:39:02
låter riktigt bra <tumb>
tråkigt bara att dem inte svara dig mad max, supporten är ju en viktigt del i ett köp

Ja jag tycker att de kunde svara på de olika mailen. Support är viktigt när man köper från olika länder, det är ju en smal hobby.
Få se om de svarar nu.
Fick du pappret i brevlådan igår som freco pratar om?

@freco, kan du inte lägga upp bild i denna tråden på det som de skickade?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Citat från: arnfinnk skrivet 23 december 2016 kl. 00:30:50
Info ifra RC3d på Facebook

Enlig kom den

Jer som har bestilt den nye Volvo fra verkerk

Har nok regner det ud eller har fåde det af vide af mig at den desværre ikke blev færtig til jul som i var love

Der er nu laver en lille folder til jer personlig som i vil kun læse lidt om den og se foto at del så er laver

Bilen er forsinke til 1 kvt 2017 nærmer dato vil bliver oplyst til jer når vi kommer tætter på

Men som der stå i den lille folder så vil i få 20% på alt det Extra udstyr i vil købe til jeres bil men det vil i får mulighed for når vi nærmer os dato for levering

Hvis du stadig har noget du vil høre om holder jeg min tlf åben til jer som vil snak med mig imorgen torsdag 10-13 hvor jeg vil besvare jeres opkald

Skulle nogen ha lyst til at købe en har jeg fåde 5 Extra til de 3500 kr efter 31.12.2016 vil prisen være de 6500 kr

Tack för ditt svar. Jag har nu mailat dem att jag gärna vill ha bilen och låta ordern bestå. Mailade direkt till Robin på Verkerk. Kanske är bättre att maila direkt till honom?
Hoppas på svar ifrån dem.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

freco

Citat från: Mad Max skrivet 23 december 2016 kl. 10:53:05
Ja jag tycker att de kunde svara på de olika mailen. Support är viktigt när man köper från olika länder, det är ju en smal hobby.
Få se om de svarar nu.
Fick du pappret i brevlådan igår som freco pratar om?

@freco, kan du inte lägga upp bild i denna tråden på det som de skickade?

Javisst, här kommer några snabba foton på utvalda sidor. Följde med ett brev också där det i princip stod att dom vill göra modellen 100% rätt och med högsta kvalitet och att det därför kommer att ta lite längre tid, men inget om när den blir klar.









Ukko

Med två som kommer köra denna.
Jag ser inte bilderna, är det något fel generellt, dvs ser alla andra dem?
Nyfiken.   8)

Ukko

Några bilder finns på deras hemsida nu, ser väldigt bra ut.
Men är upplägget som i Tamiya fallet, dvs förutom belysning så behövs bara radio, servon och farthållare, allt annat finns med från början.
Sedan kommer de bygga ut med att man kan få 6x4 osv. m a o lite som Wedico bilen.