Volvo FH16-750

Startat av Mad Max, 7 oktober 2016 kl. 15:07:03

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Jaha, då ska man bli lastbilsägare igen. Har funderat ett tag vad nästa projekt kommer att bli. Efter att ha sålt förra lastbilen så har jag ändå saknat den lite.  [play]

Efter lite funderande så bestämde jag mig för att det får bli en lastbil med tipptrailer.

Jag har lagt en förhandsbokning hos Verkerk på deras Volvo FH 16-750 4X2 och den kommer att leveraras under slutet av December. Blir lagom så jag kan bygga klart Dozern.
Tanken är att även beställa deras uppgraderingskit när det kommer till 6X4 och göra den 6X6.
Elen kommer att bli ifrån Servonaut.

Detta är en lastbil som de själva har byggt, alltså inga Tamiya delar. Lite som att köpa grisen i säcken men jag har sett deras delar mm i Dortmund och de har varit av fin kvalitet. Så jag tror att delar mm kommer att vara i god kvalitet, passform.  <tumb>

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

tobbe

det blir nog najs!!har också kikat på den men ej beställt än,har ju en del projekt igång
så ett utlåtande väntas om volvon i sin helhet <tumb>
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Peteruqh

Låter spännande! Då vet du vad du får i julklapp... :)
/Peter

Mad Max

Citat från: Peteruqh skrivet  7 oktober 2016 kl. 20:56:14
Låter spännande! Då vet du vad du får i julklapp... :)

Ja det är synd att man betalar den själv bara  [laugh]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ronken

Hmm låter väldigt spännande..  Som gröngöling skulle man gärna se en länk till alla dessa roliga ställen ni hittar grejer på. ;-)

Skickat från min E5823 via Tapatalk


Mad Max

Citat från: Ronken skrivet  8 oktober 2016 kl. 21:32:45
Hmm låter väldigt spännande..  Som gröngöling skulle man gärna se en länk till alla dessa roliga ställen ni hittar grejer på. ;-)

http://verkerk-modelbouw.nl/  <tumb>

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

freco

Spännande! Jag försökte själv förhandsbeställa ett ex för ett par månader sen men det gick inte. Mailade dom ett par gånger och bad om hjälp men fick inget svar... Kanske man skulle ge det ett försök igen.

Mad Max

Citat från: freco skrivet  9 oktober 2016 kl. 02:36:17
Spännande! Jag försökte själv förhandsbeställa ett ex för ett par månader sen men det gick inte. Mailade dom ett par gånger och bad om hjälp men fick inget svar... Kanske man skulle ge det ett försök igen.

Jag har mailat och fått svar under veckan som gått. Mycket trevliga och serviceinriktade killar  <tumb>
Klart du ska ge det ett försök till  <happy>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mullis

Citat från: Mad Max skrivet  7 oktober 2016 kl. 21:38:28
Ja det är synd att man betalar den själv bara  [laugh]

De bästa (h)julklapparna köper man ju själv ändå...  <evilgrin>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Ukko

Det var inte så bra att surfa till den sidan....... ;)
Snygg!
Nästan så man vill lägga en beställning på den.
Frågan är bara vad det kommer kosta sedan, efter att de sålt de 530 ex.

Mad Max

Passade på att fråga Verkerk när jag hade lite andra frågor om bilen. Den kommer kosta ca 750 Euro efter de 530 ex som de säljer nu.
Priset som är nu är för att man köper den osedd i stort sett  [shock]

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ukko

Undra om Tamiya kommer uppdatera bilarna de har.

Vet du mer om bygget än det som står på deras hemsida?
Är det byggt typ som Wedico eller liknande, typ allt i metall?

Mad Max

Hej

Nej enligt dem så är det egentillverkat. Vet inte mycket mer än det som står på hemsidan. Har mailat dem om lite frågor men inte fått svar tyvärr.

Tamiya, hmm. Ja de skulle nog kunna plocka in lite nya, andra delar i sina bilar så man slipper uppgradera dem så mycket. Det tror jag de skulle tjäna på  <tumb>

Ska jag vara ärlig så går jag i tankarna att avbeställa lastbilen då jag just nu framöver har mycket på jobbet och kommer ha svårt att hinna med. Hockey, fotboll, simskola mm med barnen.......Fullt upp med andra ord  <whip>  <tumb>

Sen har jag mitt Dozer-projekt som måste bli klart  <happy>
Ska fundera över helgen och så får jag ta ett beslut efter det. Låter tråkigt men jag gillar inte att köpa saker för att sen lägga på hyllan......
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ukko

Jag förstår dig.
Min bil har ju varit liggande i ett par år, kom aldrig vidare mycket pga att jag inte kunde bestämma mig för radio och därmed servon som skall in tydligen ganska så tidigt i bygget. Sen bytte jag jobb i samma veva, vilket inte hjälpte till heller.....
Har haft ångest, om inget annat, så har sonen varit på mig om den. Då känns det lite tråkigt säga, vi måste vänta innan vi kan börja bygga igen. Dock har jag tagit beslutet att antingen sälja den eller så går vi vidare. Det har ju varit min dröm sedan liten grabb, att ha en RC lastbil. Trevligt om man kan uppfylla den för sonen.    :)
Så det lutar åt att bygga färdigt och då blev det nästan så att jag var lite sugen på denna Volvo istället för MAN.
Jag är dock inte så mycket för att köpa "grisen i säcken", så det blir nog ingen Volvo.
Dock är priset attraktivt om det stämmer med att de kommer höja den så mycket och den är bra kvalitet. Det är väl deras första byggsats, så finns inga referenser direkt.
Förstod inte riktigt på hemsidan, är det så att man har 14 dagar att skicka tillbaka den, om man inte skulle vara nöjd med kvaliteten?
Om den går upp 25%, då är det ju nästan en investering.   ;)

tobbe

tja max!!!avbeställ den inte,tror du säljer den lätt om du fortfarande har ångrat dig till att bygga
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730